Nu får MacBook Air store kræfter

Instagram er dobbelt så populær som TikTok

(Foto: Souvik Banerjee / Unsplash)

Med over 2,4 millioner månedlige brugere og over en halv milliard, der kigger forbi hver eneste dag, er Instagram fortsat mindre i brugertal end Facebook og YouTube.

Omvendt er Instagram langt den mest populære af alle sociale medier. Faktisk dobbelt så populær som sin primære konkurrent – hurtigt voksende og ofte kontroversielle TikTok.

16,5 procent af alle social media brugere udpeger nemlig Instagram som deres favorit. Det samme siger kun 7,4 procent om TikTok. Facebook.

Den gennemsnitlige TikTok fan bruger sin app i over 34 timer om måneden. (Foto: Nik / Unsplash)

Med 12,8 procent ligger Facebook også langt foran TikTok, viser nye tal fra amerikanske OnlyAccounts.io.

Også annoncører betragter Instagram som den bedste platform at markedsføre på:

Ifølge HubSpots’ ”2023 Social Media Marketing Report” peger næsten 25 procent på Instagram som online stedet, hvor de kan få vokse bedst i antal af brugere og besøgende. Meget bedre end TikTok, Facebook, YouTube eller Snapchat.

De mest populære sociale medier i 2023 i alders-gruppen 16 til 64 år. (Illustration: DataReportal)

OnlyAccounts benytter informationer fra analysefirmaet DataReportal, der har interviewet ti-tusinder af social media brugere mellem 16 og 64 år.

Her viste både Instagram og TikTok fremgang, mens Facebook er i tilbagegang. Fra 2022 til 2023 faldt Facebooks status som første-valg fra 14,2 til 12,8 procent.

X, som tidligere hed Twitter, ligger nogenlunde stabilt på 3,2 procent, men fortsat foran Pinterest og Snapchat med henholdsvis 1,5 og 1,3 procent.

Instagram kan dog ikke slå TikTok i antallet af timer, som hver bruger i det sociale medie hver måned. På dét punkt er TikTok helt suveræn.

Så mange timer om måneden tilbringer Android-brugere i deres foretrukne sociale medie. (Illustration: DataReportal)

Den gennemsnitlige TikTok fan på Android benytter app’en i 34 timer og 8 minutter om måneden. Det er over dobbelt så længe som Instagram brugeren med sine 15 timer og 50 minutter.

Også YouTube og Facebook har et højere timeforbrug end Instagram, viser DataReportals nye ”2025 Digital Global Overview Report.”

For TikTok var det en stigning på 10 timer om måneden i forhold til 2022. Indholdet på TikTok må altså være blevet meget bedre, siden det kan fængsle brugerne i så mange timer. Hos Instagram var stigningen i timeforbruget på fem timer.

YouTube forbrugerne kigger videoer via app’en i over 28 timer om måneden. Hos Facebook er det 19 timer og 47 minutter, mens Snapchat ligger i bund med tre timer og 33 minutter….

 

 

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Nu får MacBook Air store kræfter