Motorola mobiler i årets modefarve

Her er de kreative trends for 2024

(Foto: Adobe)

Det store softwarehus har mange kreative – fotografer, grafikere, layoutere og video-folk – som sine kunder.

Derfor må Adobe også være et af de steder, hvor man har mest tjek på nye trends i både sociale medier, video, internet, reklamer og samfundet som helhed.

Den knowhow har Adobe nu samlet syv år i træk i sin ”Creative Trends Report.”

I den helt nye 2024 udgave tror Adobe på fire store trends, der er beroligende rytmer, vidundere og glæde, dynamiske dimensioner og den nye nostalgi. De vil præge os stærkest næste år.

Oveni kommer så også den teknologiske mega-trend med kunstig intelligens – generativ AI;

Den vil ifølge Adobe indvarsle en ny tidsalder af kreativitet til alle mennesker. Forbrugere vil få helt nye muligheder for at eksperimentere, lege og gen-opdage, hvordan kreativitet opstår.”

”Når vi åbner det nye år, vil det kreative landskab spejle vores disruptive verden, der ændrer sig hurtigere end nogensinde før,” forklarer Brenda Milis. Hun er chef for Adobes afdeling for Consumer and Creative Insights.

De fire mega-trends for 2024 er følgende:

(Foto: Adobe)

Calming Rhythms
Beroligende music benyttes allerede i mange butikker, på kontorer, i udendørs installationer, i apps og i sociale medier.

De visuelle elementer kan variere fra simple abstrakte og repetitive baggrunde til langsomt skiftende og bevægelige former – ofte ledsaget af afslappende lyde og musik.

 

(Foto: Adobe)

Wonder and Joy
Adobe fortæller, at forbrugere reagerer på visuelle billeder, der formidler en følelse af glæde og positivitet.

Den trend vil I 2024 blive udvidet til alle slags brand meddelelser og oplevelser. Fra simple fornøjelser til luksus-rejser. Undervejs vil vokse føle sig som børn i – ”kidults.”

Det hele vil i høj grad blive skabt med kunstig intelligens.

 

(Foto: Adobe)

Dynamic Dimensions
Begrebet Dynamic Dimensions skabes ved at forene video, musik og illustrationer, der tilsammen bliver en visuel oplevelse i både 2D og 3D.

Ifølge Adobes Creative Trends Report vil unge menneskers attitude i forhold til sårbarhed vil udvikle sig. De gør emotionelle udtryk og mentale sundheds-risici til noget normalt både on- og offline.

 

(Foto: Adobe)

New Nostalgia
Adobe ser klare signaler for, at forbrugerne vil fokusere meget på retro stilarter og konventionelle måder at opleve verden og ting på.

I 2024 vil vi opleve, at nostalgi bliver blandet med nye teknologier.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Motorola mobiler i årets modefarve