Mange penge i musik

Fotomodeller skabes nu med AI

(Foto: Levi’s / Lalaland.ai)

Om få år er det måske ikke længere kendte modeller som Helena Christensen, Renee Toft Simonsen eller den tv-aktuelle Josephine Skriver, der optræder på fotos og viser det nyeste tøj frem.

De vil blive aflyst af ideal-personer, der er skabt med de nye kunstig intelligens værktøjer (AI), som buldrer frem overalt i øjeblikket.

Det berømte jeans-mærke Levi’s er helt med på beatet og har allerede præsenteret sine første computer-genererede mode-modeller i reklamer.

Levi Strauss beskriver sin beslutning som en del af firmaets ”digitale transformations-rejse”, der omfatter vigtige og trendy begreber som diversitet, ligeberettigelse og bæredygtighed.

(Foto: Lalaland.ai)

Det lyder jo pænt og rigtigt, men faktum er, at Levi’s hyrer en robot til at generere udseendet af diversitet, samtidig med at selskabet sparer penge ved ikke at skulle betale ”menneskelige” fotomodeller og fotografer.

Levi Strauss har allieret sig med det hollandske Studio Lalaland, der har specialiseret sig i at skave digitale modeller til sine kunder.

De vil få meget nemmere ved at se deres tøj, sko, smykker eller makeup fungere, fordi de med få klik kan ændre alder, køn, hudfarve, størrelse og fremtræden på.

Levi’s tilføjer, at ”vi ser mode og teknologi både som kunst og videnskab.” Samtidig understreger tøjgiganten, at “kunstig intelligens formentlig aldrig vil erstatte menneskelige modeller helt”.

Vi får se….

(Foto: Lalaland.ai)

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Mange penge i musik