Kunstig intelligens kan rense luften

LinkedIn vil gerne ligne TikTok lidt

(Foto: Souvik Banerjee / Unsplash)

LinkedIn vil gerne ryste lidt af sit nålestribede og stringente image af sig og være mere trendy og sjov at benytte for sine brugere.

LinkedIn testkører derfor nye lodrette video-formater, som kendes fra de meget mere ungdommelige og festlige TikTok og Instagram-

LinkedIn har endnu ikke annonceret sin nye video-feature officielt, men har bekræftet dens eksistens til flere amerikanske medier. Så vi kan godt regne med, at den er på vej.

Tilsyneladende vil de opret-stående video dukke op via en separat ”video tab” i LinkedIn app’en til mobiltelefoner.

Her viser Simone Heng på Threads, hvordan LinkedIns nye lodrette videoer kommer til at se ud.

Brugere vil få mulighed få at scrolle vertikalt mellem flere video-klip. Akkurat, som man i dag kan på TikTok og i Instagram Reels.

Det er i øvrigt ikke første gang, at LinkedIn hopper på en trendy bølge. Tidligere eksperimenterede LinkedIn med en Instagram Stories lignende feature. Den holdt dog kun godt et halvt år, inden den blev lukket igen.

LinkedIn har allerede mange brugere, der poster videoer sammen med deres indlæg.

Det bliver spændende at se, om et lån fra TikTok vil blive vel-modtaget hos LinkedIns overvejende professionelle publikum….

 

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kunstig intelligens kan rense luften