Disse mobiler købte danskerne i oktober

Linkedin har nået en milliard brugere

(Foto: Souvik Banerjee / Unsplash)

Med knap tre milliarder aktive brugere om måneden er Facebook fortsat verdens suverænt største sociale media.

Til gengæld er der ved at være rift om de efterfølgende pladser på ranglisten, fordi op til flere sociale medier har nået omkring en milliard brugere.

Senest er det det Microsoft-ejede LinkedIn, som har passeret det skarpe hjørne.

Imponerende for et social medie, der egentlig var designet til professionelle brugere, der enten søgte et nyt job eller arbejdsgivere på udkig efter nye kandidater.

(Illustration: LinkedIn)

LinkedIn fejrer sin milliard ved at øge sin satsning på kunstig intelligens (AI). Den skal både hjælpe med jobsøgning og skrivning af ansøgninger eller CV’er.

Anvendelsen af AI har LinkedIn allerede været i gang med i nogle måneder.

Tidligere i år præsenterede LinkedIn således en intelligent assistent, der kunne skrive bedre profil-beskrivelser og beskeder til at finde nye folk på manager- og direktør-niveau.

De nye AI-feature skal være mere dybde-gående og give brugerne en meget  mere personlig oplevelse. Også denne gang kan kun betalende LinkedIn Premium abonnenter få glæde af den kunstige intelligens.

Den mest populære nye AI-funktion bliver nok skræddersyede ekstra informationer, der kan kaldes frem langs med hvert job-opslag på LinkedIn.

Værktøjet skal bl.a. kunne hjælpe med at opsummere lange job-beskrivelser og fokusere på, om det pågældende job er relevant for en interesseret LinkedIn bruger. Baseret på, hvad der står i dennes egen profil.

F.eks. kan værktøjet fremhæve specielle jobmæssige erfaringer, som ansøgeren bør fokusere på i sin ansøgning. Desuden giver værktøjet tips til at forbedre præsentation og form af ansøgerens profil.

LinkedIn har et sandt skatkammer af karriere-relaterede data, som den digitale assistent kan bruge til at personalisere sine gode råd og anbefalinger. Formentlig bedre end andre services på markedet med kunstig intelligens.

Lige nu kører den spændende nye feature i beta og vil kun blive tilbudt et begrænset antal LinkedIn Premium abonnenter.

Men den er et klart bevis på, at Linkedin ser “generative” AI-services som sin fremtid. Kunstig intelligens skal være vejen frem I alle spørgsmål om job, karriere, ansøgninger, kandidat-søgning og præsentation af sig selv….

(Illustration: LinkedIn)

 

 

1 kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Disse mobiler købte danskerne i oktober