Vil give danske bilister ”laderet”

Bang & Olufsen goes metal

(Foto: Bang & Olufsen)

Bang & Olufsens nye strategi går ud på at gøre luksus-mærket mere eksklusivt fremover. Slut med relativt billige produkter med det legendariske B&O logo på.

Samtidig vil Struer-virksomheden udnytte sine eksisterende produkter bedre. Med andre ord vil de komme I flere versioner og farver.

Desuden vil Bang & Olufsen øge sine samarbejder med andre kendte mærker. Det bedste eksempel er Ferrari linien af B&O produkter i den italienske sportsvogns-fabrikants stærkt røde farve.

Her i foråret lancerede B&O et af sine helt nye produkter. Det var Beosound A5, der skal bygge bro mellem bærbare højttalere og stationære bokse til hjemmet.

Beosound A5 kan nu købes i tre forskellige varianter. (Foto: Bang & Olufsen)

Fra begyndelsen kunne man købe Beosound A5 i de to versioner Nordic Weave og Dark Oak. De bliver nu suppleret med Spaced Aluminium, som vækker mindelser om B&O’s mange års tradition for at bruge aluminium som et vigtigt element i sine produkter.

Således er front-grillen i metal på den nye Beosound A5 fremstillet i hånden af metal-eksperterne på Bang & Olufsens legendariske Factory 5 i Struer.

B&O´s vice president for product marketing – Michael Henriksson – sparer da heller ikke på tillægs-ordene, når han skal beskrive den nye variant af Beosound A5:

Han kalder højttaleren for et ægte kunstværk, fordi front-grillen er fremstillet af 3.500 alu-skiver, der kan give en illusion af en flydende bølge.

B&O har mange års erfaring med at bruge aluminium som et vigtigt element i sit design. (Foto: Bang & Olufsen)

Effekten er skabt ved at lægge et ekstra lag af aluminium bag selve frontpladen. Begge er hullede, så de kan lade lyden fra de interne højttaler-enheder slippe ud til lytterne.

Selve Beosound A5 er IP65 godkendt, så højttaleren kan tåle det udendørs danske vejr med regn og støv. Batteriet giver samtidig over 12 timers spilletid på en opladning.

Meget smart har B&O anbragt en trådløs oplader til mobiltelefoner på toppen af højttaleren. Den betjenes enten via knapper på boksen eller via Bang & Olufsens app.

B&O oplyser, at en række software-opdateringer er på vej til Beosound A5. De vil give brugeren flere spændende nye features.

Meget smart har Beosound A5 en trådløs oplader på toppen af sit kabinet. (Foto: Bang & Olufsen)

Det drejer sig bl.a. om en automatisk stereo-parring, hvis man har to Beosound A5 højttalere stående i samme rum.

En anden ny funktion er ”Fluid Sweet Spot”, der optimerer Beosound A5’s lydbillede efter, hvor lytteren sidder i forhold til højttaleren.

Beosound A5 i Spaced Aluminium kan købes nu til en vejledende pris af 10.499 kroner.

Versionerne i Nordic Weave eller Dark Oak er noget billigere. De koster 7.499 og 8.999 kroner stykket….

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Vil give danske bilister ”laderet”