Facebook skal koste penge
Når vi taler streaming-tjenester, er det helt normal, at man betaler for at bruge dem. Diskussionen kører mere på, hvor dyr abonnementet må være – og om reklamer mellem filmene kan gøre prisen lavere.
Til gengæld har sociale medier generelt været gratis. I hvert fald dem, vi bruger mest.
Måske den tid snart er borte. Den store udbredelse af reklame-blokkere ude hos kunderne er nemlig gået hårdt ud over omsætningen hos f.eks. Facebook.
Facebooks moderselskab Meta pusler derfor med flere løsninger, som skal få brugerne af Facebook, Instagram og WhatsApp til lommerne.
Meta har etableret en separat New Monetization Experiences division, hvis eneste formål er at finde på og udvikle features, som koster penge i app’ene til de tre sociale medier.
Meta følger dermed i hælene på rivalerne Snapchat, Twitter og Telegram. Her er alle grundlæggende funktioner fortsat gratis, mens man skal betale ekstra for mere avancerede features.
Facebook og co. har endnu ikke afsløret detaljer om, hvilke funktioner der er tale om. Men hos Twitter er det f.eks. muligheden for at rette / editere i indlæg, som man allerede har postet.
Hos Snap hedder abonnementet SnapChat+, som åbner for ekstra features. Telegram kalder sin udgave for Premium.
I øvrigt skal nævnes, at Facebook og Instagram allerede har funktioner, som koster ekstra. De er rettet mod professionelle indholds-leverandører og omfatter bl.a. events mod betaling og Stars….
Ingen kommentarer endnu