Er det her fremtidens bærbare?

Facebook skal koste penge

(Foto: Pixabay / GizChina)

Når vi taler streaming-tjenester, er det helt normal, at man betaler for at bruge dem. Diskussionen kører mere på, hvor dyr abonnementet må være – og om reklamer mellem filmene kan gøre prisen lavere.

Til gengæld har sociale medier generelt været gratis. I hvert fald dem, vi bruger mest.

Måske den tid snart er borte. Den store udbredelse af reklame-blokkere ude hos kunderne er nemlig gået hårdt ud over omsætningen hos f.eks. Facebook.

Facebooks moderselskab Meta pusler derfor med flere løsninger, som skal få brugerne af Facebook, Instagram og WhatsApp til lommerne.

Snapchat har allerede introduceret en betalt Plus tjeneste, uden at det har hjulpet på det sociale medies krise-ramte økonomi. (Foto: Snap)

Meta har etableret en separat New Monetization Experiences division, hvis eneste formål er at finde på og udvikle features, som koster penge i app’ene til de tre sociale medier.

Meta følger dermed i hælene på rivalerne Snapchat, Twitter og Telegram. Her er alle grundlæggende funktioner fortsat gratis, mens man skal betale ekstra for mere avancerede features.

Facebook og co. har endnu ikke afsløret detaljer om, hvilke funktioner der er tale om. Men hos Twitter er det f.eks. muligheden for at rette / editere i indlæg, som man allerede har postet.

Hos Snap hedder abonnementet SnapChat+, som åbner for ekstra features. Telegram kalder sin udgave for Premium.

I øvrigt skal nævnes, at Facebook og Instagram allerede har funktioner, som koster ekstra. De er rettet mod professionelle indholds-leverandører og omfatter bl.a. events mod betaling og Stars….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Er det her fremtidens bærbare?