Telenor går fint
Telenor har egentlig færre danske kunder end for et år siden, og hver kunde lægger færre penge i kassen.
Alligevel kommer det norske teleselskab ud af 2021 med det bedste resultat i 10 år. Forklaringen er besparelser og en ombygning til en mere enkel og digital struktur.
Ved årets udgang havde Telenor 1.646.000 mobilkunder og 114.000 abonnenter på internet, hvor selskabet satser stærkt på sine hurtige MaxSpeed linier.
Antallet af internet-kunder stiger dermed med 7.000 sammenlignet med fjerde kvartal i 2020, mens mobilkunderne er 29.000 lavere. Det skyldes, at Telenor har mistet to store offentlige kontrakter, der indeholdt mange sim-kort.
Omsætningen i den danske del af Telenor nåede sidste år op på godt 3,9 milliarder kroner, hvilket placerer selskabet som landets næststørste efrer TDC. Indtjeningsgraden var på 26,4 procent eller 1.034 millioner kroner før skat og afskrivninger (EBITDA).
I det forløbne år har Telenor bl.a. markedsført sig som det teleselskab, der giver bedst tryghed og sikkerhed i hverdagen. Det er sket gennem nye services som NetSikker og Skærmskift, som danske forbrugere har taget godt imod.
Desuden er Telenors lavpris-mobilselskab CBB blevet kåret til at have Danmarks bedste kundeservice i telebranchen….
Ingen kommentarer endnu