Polestar i flæsket på Tesla
Super Bowl er ikke kun verdens største sports-arrangement. Lige så vigtigt – undskyld til fans af american football – er show-indlægget i pausen mellem de to halvlege og reklamerne i spil-afbrydelserne.
Ikke engang under OL eller Champions League i europæisk fodbold betales der samme enorme beløb for reklame-spots og udvises så stor kreativitet for at skabe opmærksomhed omkring sit produkt.
Sådan var det selvfølgelig også natten til i dag ved den seneste Super Bowl. Her var det for en gang skyld ikke Coca-Cola og Pepsi, der stod i søgelyset. Men elbilerne fra Tesla og Polestar.
Polestar er endnu ikke et masse-markeds-navn, selvom Volvo og kinesiske Geely gør sig en heftig anstrengelse.
I Danmark f.eks. kørte Polestar i den forløbne uge en kampagne sammen med Lysfestivalen i København for at sætte spotlys på den nye Polestar 2 el-sportsvogn.
Under Super Bowl gik Polestar direkte i flæsket på Tesla og et par andre rivaler udi elbiler. Det skete med den 30-sekunders ”No Compromise” reklame, der helt kølig og nordisk – og helt uden melodrama – fortæller alt det, som Polestar 2 ikke er.
Polestar 2 er f.eks. ”no dieselgate” eller “ingen erobrer af Mars” med direkte hints til VW’s forurenings-skandale eller Tesla-ejer Elon Musks besættelse af rumrejser. Desuden er Polestar 2 ”no empty promises” og ”no greenwashing.”
Det er skarpe udspil fra Polestar, der indtil videre har sendt én elbils-model på markedet og snart følger op med en Polestar 3 i SUV-design.
Senere skal også komme en Polestar 4 som en SUV coupe, der skal tage kampen op med Porsches flot sælgende Macan elsportsvogn.
Vi må håbe, at løfterne holder, for Polestar 2 er en meget spændende bil at køre i. Har prøvet kort….
Ingen kommentarer endnu