Mere spil på Samsung tv
Samsung vil nu også have en større andel af det stigende marked for gaming og e-sport. Det gør ondt i sjælen hos sydkoreanerne at se, at Google, Microsoft, Sony, Apple og Nvidia sætter sig streaming af computerspil.
Samsung har derfor løftet sløret for en ny satsning, hvor selskabets tv-apparater skal bruges som basis for en ny ”Cloud Game Platform”.
Samsung har ikke offentliggjort mange tekniske detaljer, men selve grund-ideen er, at folk ikke behøver at investere i ekstra hardware som spillekonsoller eller pc’er for at få adgang til gode spiltitler.
”Cloud Game” platformen skal dermed være et supplement til mobile spil, hvor Samsung allerede står relativ stærkt – qua sin position som verdens største smartphone fabrikant.
For snart ti år siden var Samsung for første gang involveret i internet-baseret gaming. Det var sammen med det japanske spilfirma Gaikai, der senere blev købt af Sony.
I dag er forholdene anderledes og mulighederne meget større med hurtige internet forbindelser. Desuden har et langt større publikum erfaring med streaming end i 2012.
Samsung kommer imidlertid til at slås i et benhårdt marked:
For to år siden buldrede Google ud med sin Stadia spilplatform, der tilsyneladende ikke har været en god forretning. I februar lukkede Google således sit eget spil-udviklings-studie, og forleden begyndte Google at sælge Stadia licens-rettigheder til andre – i første omgang det amerikanske teleselskab AT&T….
Ingen kommentarer endnu