TDC vil have gladere kunder
De mange teleselskaber under TDC-paraplyen er tilsammen Danmarks største, men det betyder ikke nødvendigvis, at de også er de mest populære hos kunderne.
Mens de fleste af YouSees og Nuudays konkurrenter har pralet af fremgange i antal kunder og kunde-tilfredshed, er det gået den modsatte vej hos TDC.
Det indrømmer den danske telegigant nu helt officielt ved at udskifte to af sine topchefer, Formålet er klart markeret: De skal forbedre kundeoplevelsen.
Nuudays nye topchef – briten Jonathan James, der tiltrådte den 15. juni – skulle ikke bruge lang tid, før han opdagede problemerne og gjorde noget ved det ved at luge ud på chefgangene.
YouSee får således en ny direktør fra 1. september. Det er Christian Morgan, der afløser Jacob Mortensen. Sidstnævnte har efter 13 år i TDC besluttet at fratræde sin stilling.
Christian Morgan har været i TDC siden 2014 – senest som strategichef i Nuuday, der er det overordnede selskab i forhold til YouSee og TDC koncernens forbruger-rettede virksomheder.
Nuuday omstrukturer samtidig sin ledelse, så selskabet for både en ny CTO og CXO. Førstnævnte ville i gamle dage være kaldt teknisk direktør, mens CXO’en – Chief eXperience Officer – skal tage sig af kundeoplevelsen-
Den nye CTO er Monika Gulling, der har over 20 års erfaring fra lignende stillinger i andre teleselskaber – senest Tele2 i Sverige.
Monika Gullin overtager efter den nuværende Head of Technology – Haktan Bulut – der har besluttet at træde tilbage efter over 12 år i TDC.
Michael Stinner, der sluttede sig til Nuuday i august, skal lede en nyetableret organisation, der udelukkende fokuserer på at få mere tilfredse kunder.
Stinner har over 20 års erfaring med kunde-orienterede løsninger i telebranchen med et stærkt fokus på kvalitet. Han har tidligere ledet Tele2 i Tyskland.
Stinner har også arbejdet med kundeoplevelser i Tele2 Holland, hvor hans nye topchef – Jon James – kommer fra.
Jon James har et erklæret mål om at styrke YouSees og Nuudays position som danskernes foretrukne leverandør af bredbånd, tv og mobiltelefoni – med en kunde-tifredshed, der smitter.
Det bliver noget af en opgave, for TDC koncernen står stadig i manges øjne som den gamle og tunge gigant. Fortjent eller ufortjent.
Ingen kommentarer endnu