Streaming på britisk

LEGO åbner digitalt kontor i København

(Foto: LEGO)

LEGO-koncernen har åbnet sit fjerde digitale center i Københavns indre by. Her skal op til 400 ansatte med teknisk baggrund finde job inden udgangen af 2023.

Kontoret er det fjerde i rækken på verdensplan. De tre andre ligger i Billund, London og Shanghai, og de er alle indrettet til leg og kreativitet. De vil blive udvidet til i alt over 1.800 medarbejdere i løbet af næste år.

“Vores digitale omstilling er en af de største enkeltstående investeringer, LEGO-koncernen vil gennemføre i denne generation. Vi har blandet fysiske og digitale oplevelser i mange år og er glade for de fremskridt, vi ser. Men vi har større ambitioner, så nu accelererer vi vores investering og udvider vores tech-teams,” forklarer Atul Bhardwaj. Han er Chief Digital & Technology Officer hos LEGO.

(Foto: LEGO)

“LEGO-klodsen vil altid være kernen i vores forretning, men vi oplever stor succes i vores arbejde med at gøre LEGO brandet digitalt i alt fra leg til shopping og samarbejder med forhandlere,” fortsætter han.

LEGO-koncernens milliard-investering i en langsigtet, digital omstilling genererer allerede vækst gennem investeringer i blandt andet e-commerce og nye produkter som fx LEGO® Super Mario™, der i flere år har drevet tocifrede vækstrater.

Det nye kontor i Indre By i København er designet til at fremme digitale måder at arbejde på og afspejle virksomhedens glæde ved legen og koncernens mission om at inspirere og udvikle børn gennem leg.

(Foto: LEGO)

“Hvert eneste trin i kontorets design-proces er taget i samarbejde med vores digitale teams, så centret kan inspirere dem til at yde deres bedste hver eneste dag. Holdet har således givet værdifuld sparring på, hvordan vi kunne skabe den ideelle arbejdsplads, som vil hjælpe dem til at fokusere, skabe rum til at samarbejde og lege – og så selvfølgelig et top-notch gamer-rum,” siger Tim Ahrensbach. Han er Head of LEGO Workplace Experience.

Det nye københavner-kontor huser fra begyndelsen 100 ansatte, men det tal bliver snart væsentligt forøget. LEGO-koncernen optrapper sine digitale investeringer bredt over alle arbejdsområder fra produkt og shopping til teknologisk infrastruktur og har derfor intensiveret jagten på talentfulde ingeniører, UX/UI designere, Technical Program Managers, digitale sikkerhedsspecialister, Data Scientists og Product Managers.

LEGO igangsætter derfor en rekrutterings-kampagne samtidig med kontoråbningen. Legetøjs-kæmpen skal nemlig konkurrere med mange andre danske virksomheder om unge, kreative og teknisk begavede mennesker med it-kendskab. De er meget eftertragtede.

(Foto: LEGO)

Forleden investerede LEGO’s moderselskab Kirkby således knap syv milliarder kroner på at købe sig ind i Epic Games.

Det amerikanske spil-softwarehus er bedst kendt for sin bestseller ”Fortnite” og vil sammen med LEGO udvikle en egen del af fremtidens internet – Metaverse.

Alle danskere kender og er opvokset med LEGO klodser. Koncernen blev grundlagt i Billund i 1932 og sælger i dag sine produkter i 130 lande. Leg Godt er en af verdens største legetøjs-fabrikanter….

(Foto: LEGO)

(Foto: LEGO)

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Streaming på britisk