Gaming er ikke en barneleg

Fra i morgen gufler OnePlus ost

(Foto: OnePlus)

Som annonceret her på Leifshows for en uge siden er det i morgen tirsdag, at OnePlus åbner sin egen virtuelle oste-forretning. Eller mere præcist – den nye OnePlus Nord 2 x PAC-MAN Edition er landet i danske butikker.

Der er tale om en special-udgave af den Nord 2 5G mellemklasse telefon, som OnePlus lancerede i juli måned. Den er nok mest henvendt til fans af det klassiske PAC-MAN computerspil, som japanske Bandai-Namco præsenterede for 41 år siden.

I mellemtiden er der solgt over 45 millioner kopier af det populære spil, hvor en ost skal gufle sig igennem lysende prikker på skærmen og undgå spøgelser undervejs.

Når smartphone fabrikanter går i samarbejde med spilfabrikanter, ender det mestendels med et logo på coveret og et par billeder fra spillet til mobilens åbnings-skærm.

OnePlus går flere skridt længere med sin nye PAC-MAN mobil: Det Android-baserede OxygenOS styresystem har f.eks. fået en retro ”make-over”, hvor ikonerne ligner et levn fra fordums 8-bit videospil.

(Foto: OnePlus)

 

Skærm-baggrunde er naturligvis gjort mere oste-agtige i designet, ligesom brugeren skal gennemføre flere PAC-MAN inspirerede opgaver for at låse op for skjulte baggrunde.

Kameraet har fået et PAC-MAN filter, og der er både tilhørende ringetoner, foto-klistermærker, så ingen kan være i tvivl om, at her kommer en ægte fan af et af verdens mest kendte videospil. Mest udbredt er Super Mario fra Nintendo verdenen.

Endelig har OnePlus givet sin Nord 2 5G telefon et nærmest selvlysende cover med to lag lak og et mønster, der kan minde om skærmen i et PAC-MAN spil.

Skulle der så være mennesker, der aldrig har prøvet at spille PAC-MAN eller har glemt, hvordan man gjorde – har OnePlus installeret et originalt ”PAC-MAN 256” spil på telefonen.

OnePlus tager 4.099 kroner for den nye Nord 2 x PAC-MAN Edition. Med i prisen følger bl.a. en særlig PAC-MAN holder, der indeholder flere (fysiske) figurer fra det klassiske arkadespil.

(Foto: OnePlus)

Ingen tvivl om, at OnePlus kan lokke mange PAC-MAN fans til at vælge en Nord 2 5G telefon fremfor en ny smartphone fra et andet mærke.

Netop den øvelse er OnePlus ellers ret godt til uden hjælp fra en berømt ost. En ny analyse viser nemlig, at OnePlus er det hurtigst voksende mobilmærke i Europa.

Ifølge Counterpoint Research steg OnePlus’ salg med 131 procent I tredje kvartal. Det manifesterer OnePlus som et af de fem største smartphone brands i Europa.

Fremgange er aller-størst i Nordeuropa, hvor OnePlus er vokset med over 200 procent. Regionen omfatter lande som Danmark, Sverige, Norge og Finland….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Gaming er ikke en barneleg