Hold afstand med en Whopper
Burger King kæden har mange gange gennem årene vakt opsigt med sjov og anderledes markedsføring. Måske ikke så meget i den danske afdeling – så desto meget mere i f.eks. Tysland, USA og Australien.
Den sociale afstand skal naturligvis også bevares i Burger Kings restauranter – og også gerne hos dem, der har taget burgere, fritter og cola med som take-away.
Det kan være lidt af en opgave at opdrage sine kunder til en ny adfærd, når de har været vant til gennem mange år at sidde sammen, når de spiste fastfood – og måske delte pommes frites og store colaer.
Burger King i Tyskland lod sig inspireret af Mexico i sin Corona-relaterede reklame kampagne. Ikke fordi tyskerne pludselig puttede chili i deres burgere, men fordi de opfordrede kunderne til at tage enorme sombrero’er på hovedet.
Burger King kalder sine hatte af pap og papir for ”Social Distancing Crowns”. Hattenes skygger er nemlig så store, at to sombrero-bærere ikke kan komme tættere på hinanden end to meter.
Burger-kæden opnår samtidig, at folk svært kan stå i lange køer i butikken. Med hattene på er der kun plads til få personer i lokalet på samme tid. Sikkert et af myndighederne godkendt antal.
Hos Burger King kollegerne i Italien har man fundet på en helt anden – og måske mere kulinarisk – idé. Italienerne har nemlig kreeret en Whopper med hele tre lag frisk-skivede rå løg. Den odeur, som den burger-spisende person udsender fra sin mund, skal nok holde andre folk på afstand.
Jeg skal ikke kunne sige, om den ”løg-pumpede” Whopper også virker efter hensigten. Den kaldes for en ”Social Distance Whopper” og er i hvert fald blevet et hit på YouTube….
(Indledningsfoto til artiklen: Burger King)
Ingen kommentarer endnu