Vi køber færre nye mobiler

Fin fremgang hos Telia

(Foto: Telia)

Danmarks fjerde-største teleselskab – Telia – må være den helt store vinder i at score nye mobilkunder.

I løbet af det seneste år har Telia fået 89.000 af dem, viser det svenske teleselskabs netop offentliggjorte halvårs-regnskab.

Rivalerne 3 og Telenor har også fremgang i mobil-abonnementerne, men ikke nær så stor som hos Telia.

Telia kan i det hele taget melde om vækst i service-omsætning og driftsresultat (EBITDA).

I andet kvartal af 2022 leverede Telia Danmark en service-omsætning på 706 millioner danske kroner mod 687 mio. i samme periode for et år siden. Det er fjerde kvartal i træk, at Telia har stigende omsætning.

Driftsresultatet endte på 176 millioner kroner mod 159 mio. kroner i de samme tre måneder i 2021.

Telias kundebase i Danmark er nu oppe på 1.631.00 sim-kort. Heraf er de 1.351.000 mobiltelefon kunder, mens 280.000 sim-kort sidder i løsninger med tingenes internet – både i private hjem, virksomheder og den offentlige sektor.

Telias udrulning af 5G mobilnet nåede en dækning på 62 procent af Danmark i juni. Målet er at dække 75 procent af landet ved udgangen af 2022 og hele Danmark i løbet af 2023.

I maj lancerede Telia sit ”Næsten Ny” koncept, der giver danskerne mulighed for at købe en klargjort, brugt smartphone til en attraktiv pris og med samme garanti som på en helt ny telefon.

I juni indgik Telia og Telenor en aftale med Better Energy om at levere grøn strøm til 75 procent af de to teleselskabers fælles mobilnet.

I den forbindelse vil der bliver bygget en helt ny solcellepark, som ventes klar og i drift i løbet af 2024….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Vi køber færre nye mobiler