Kabine-scooteren får comeback

Langt de fleste iPhone brugere bliver, hvor de er

(Foto: Gizchina / Weibo)

I Danmark er Apple det suverænt største navn i smartphones. Omkring 60 procent af alle nye mobiler har æble-logoet på.

Spørgsmålet herhjemme, om Android-mærkerne ikke snarere stjæler kunder fra hinanden end fra det trofaste iPhone publikum.

På Apples hjemmebane I USA viser en ny analyse, at klart flere forbrugere går fra Android til iPhone end den modsatte vej.

I perioden fra marts 2022 til marts 2023 havde 15 procent af nye iPhone købere tidligere brugt en Android mobil. Det er det stærkeste flytning nogensinde.

Den modsatte gik det knap så stærkt. Kun fire procent af de nye Android købere har svigtet iPhone.

I USA har iPhone en næsten lige så høj markedsandel som i Danmark. (Foto: DocuSign / Unsplash)

Analysen er foretaget af de amerikanske forbruger-specialister fra CIRP – Consumer Intelligence Research Partner.

De måler hele tiden trends i slutbrugeres indkøbs-mønstre. Ikke kun i smartphones, men i mange forskellige produkt-kategorier, online-handel osv.

Den nye CIRP undersøgelse afslører samtidig, at både iPhone og Android nyder stor kunde-loyalitet.:

94 procent af de nuværende iPhone brugere vil fortsætte med at købe og bruge Apple telefoner. Hos Android er det 91 procent.

iPhone har i øvrigt en næsten lige så høj markedsandel i USA som i Danmark. I maj lå den på 57,2 procent, mens Samsung måtte nøjes med 29,1 procent, Motorola 4,7 procent, Google 2,1 og LG 1,7 procent….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kabine-scooteren får comeback