Apple skal betale 3,7 mia. kroner i bøde

Når den gode lyd også bliver dyr at se på

Den colombianske musiker Maluma. (Foto Icebox)

Det er sjældent, at en ny elektronisk gadget bliver trendy og moderigtig næsten fra det øjeblik, at den bliver præsenteret.

Ikke desto mindre er det, hvad Bose lige nu oplever med sine nye, utraditionelt designede Ultra Open øretelefoner, som havde officiel verdens-premiere for en uge siden.

Allerede forud for lanceringen havde Bose indgået et samarbejde med det amerikanske modemærke Kith. Det fik lov til at sælge Ultra Open øretelefonerne under eget navn for en måned siden.

Den gyldne pynt på øretelefoner og bæreæske skal minde om en basketball. (Foto: Literally Balling)

Det skete i et limiteret oplag, som gjorde, at øretelefonerne blev udsolgt på ganske få dage. Kith er et hot navn i amerikanske sneakers og streetwear, og dét blev Bose Ultra Open så også på no time.

Forleden dag kom Bose så selv med øretelefonerne under eget navn. Ultra Open koster 2.399 kroner i Danmark i den almindelige udgave i sort, hvilket bestemt ikke er billigt.

Senest har Bose allieret sig med to andre trendsættende modemagere i USA – Victor Solomon fra Literally Balling og med Icebox.

(Foto: Literally Balling)

Solomon er et stort navn i især amerikanske basketball kredse. Hans nye Literally Balling Ultra Open øretelefoner og den medfølgende bæreæske er pakket ind i guld med samme overflade struktur, der findes på basket-bolde. Desuden er ”syningerne” fyldt med små diamanter.

Øretelefonerne blev båret første gang i den store offentlighed, da basket-stjernen Tyrese Haliburton bar dem i sin seneste hjemmekamp i Indianapolis i NBA-turneringen i den forløbne weekend.

De tilsvarende Ultra Open Earbuds, der er «mode-tunet” af Icebox, er en smule mere subtile i designet.  Og alligevel ikke.

Det specielle ved Ultra Open øretelefonerne er, at de ikke sidder inde i øregangen, men er fastgjort som klips på det ydre øre. Det betyder også, at man lettere kan bære øretelefonerne sammen med briller. (Foto: Bose)

Disse Bose gadgets havde den colombianske kunstner Maluma på under Grammy 2024 uddelingen forleden. Her blev de fotograferet lystigt – ligesom hans diamant-besatte tænder.

Hvor Solomon putter sin dyrebare bling-bling primært på Bose’ bæreæske, fokuserer Icebox på selve øretelefonerne.

De er nemlig pyntet med 365 små diamanter og 22 gram 14 karat hvidguld. Det gør altså øretelefonere noget tungere at bære, men til gengæld bliver de meget pralende.

Det særlige ved Bose Ultra Open Earbuds er ikke kun markedsføringen. Selve øretelefonerne er også anderledes end de fleste andre på markedet.

Icebox’ udgave af Bose øretelefonerne er bl.a. pyntet med 360 små diamanter. (Foto: Icebox)

Hvor konkurrenterne typisk puttes dybt ind i øregangen, placeres Bose-nyheden som en klips på det ydre øre. Det skal give en mere åben og behagelig bærekomfort, hævder Bose.

Til sidst sidder man med spørgsmålet, om Bose øretelefonerne også kan blive et modefænomen i Danmark – og måske også en bestseller.

Det ville jo nok kræve, at danske eller europæiske smykke-mærker kan se det coole i at udvide deres smykke-kollektion med en gadget, der bygger bro mellem øreringe og god lyd.

Var det mon en idé til Pandora….

(Foto: Icebox)

(Foto: Icebox)

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Apple skal betale 3,7 mia. kroner i bøde