Apple og Amazon til tops
Amazon er med klar afstand den største online butik næsten overalt i verden. Dog ikke i Kina og heller ikke i Danmark, hvor Amazon endnu ikke er rullet officielt ud.
Amazons succes kan generelt forklares med, at virksomheden gør det nemt for indkøbere, når det gælder detaljer som leverings-hastighed, returneringer og penge tilbage.
Apple har dog overhalet i kundetilfredshed under Corona pandemien, viser en ny analyse blandt 900 amerikanske online købere, som Statista har foretaget.
72 procent af webshopperne i USA erklærer, at de er tilfredse eller meget tilfredse med at handle hos Amazon.
Det samme siger 74 procent om Apples online handel. Her lever Apple højt på, at mærket har en ekstrem høj kunde-loyalitet og mange fans.
Apple ligger dermed også højere i kunde-tilfredshed end de online varehuse, der handler med mange forskellige ting som f.eks. Ebay, Macys, Costco eller Walmart.
Ingen af de store amerikanske internet-butikker ser dog ud til at falde igennem. Ebay har f.eks. 58 procent glade kunder og Walmart 62 procent….
Ingen kommentarer endnu