Smartphone brugere ændrer adfærd

Er smarte urinaler et fremskridt?

Vi kan da heller ikke være fri for reklamer nogetsteds. De forfølger os på tv, radio, pc-skærmen, mobilen, i aviser og magasiner, på store plakater udendørs, i posten – og fremover også på et sted, vi ellers troede var meget privat. På toilettet.

OK – det er ikke ualmindeligt at se plakater, små opslag og tavler med tilbud hængt op på væggene i toiletter på f.eks. værtshuse og restauranter. Men dem kan man trods alt vende blikket fra.

Det er straks meget sværere med denne nye opfindelse fra Holland. ”Smarte” pissoirer til herre toilettet – med en farveskærm i toppen. Den kan man svært ignorere, hvis man vil sikre sig, at strålen rammer, hvor den skal.

Mr. Friendly bliver opreklameret som en ”unik type urinal, der klarer sig uden vand og sikrer en optimal reklame platform.” Fabrikanten giver oven i købet annoncører en garanti for, at de opnår 40 sekunders opmærksom for hver bruger, der stiller sig foran kummen.

Tisse-trængende mænd har ingen chance for at undgå reklamerne. Medmindre da, at de sætter sig ind på siddetoilettet bag en aflåst dør. Gå ud på fortorvet og ordne sit nødtørft i en gadeport som i gamle dage, må man ikke. Her risikerer man at få en bøde for at lade sit kurfyrstelige i et offentligt rum.

”Mr. Friendly forstår betydningen af at finde en vej at kommunikere, når en person er mest åben for at modtage information,” lyder det på det smarte pissoirs hjemmeside:

”Det bedste tidspunkt at gøre det er, når personen ikke kan undslippe eller foretage sig noget andet. Han kan kun fokusere på jeres budskaber, der vises lige foran ham. Det sker kun sjældent i vores moderne travle verden.”

Nogle toilet-gængene vil måske mene, at Mr. Friendly ville have været mere smart, hvis skærmen var touch følsom – og man f.eks. kunne kalde nyheder frem, som man kunne læse, mens man tissede. Den idé er dog ikke særlig hygiejnisk, for hvad har man ikke på fingrene, der skal berøre skærmen. Af samme grund vasker man vel hænder efter sin toiletgang.

Lidt smart er det dog, at Mr. Friendly pissoirerne kan fjernstyres fra centralt hold i f.eks. et værtshus. Toiletterne er nemlig forbundet via det trådløse Wi-Fi netværk og en fælles app, som kaldes et ”Cloud Control Center”. Her kan værten vælge, hvilke reklamer toilet gæsterne skal se, hvor hurtigt skærmene skal skifte indhold osv.

Mr. Friendly gør opmærksom på, at kumme-skærmene er vandtætte, men ikke om de kan modstå syrer. Det er jo ikke det rene vand, som folk hælder ud i et pissoir – og man kunne vel godt forestille sig, at en tisse-trængende reklame-hader løfter sin stråle en halv meter for at slukke skærmen….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Smartphone brugere ændrer adfærd