Flot nyt design i vente fra HTC

Google og Ivyrevel viser fremtidens tøjkøb

Har du nogensinde brugt din smartphone til at finde en bestemt kjole, en skjorte, en bluse eller et par sko, der skal bruges til en helt bestemt fest eller event ude i byen?

Hvis det står til Google og det svenske online modehus Ivyrevel, vil det inden længe være en helt naturlig vej at udvælge sit kluns på.

Ivyrevel og Google har som erklæret mål at føre modebranchen ind i den digitale tidsalder. Første resultat er Data Dress – en kjole, der afspejler brugerens vaner, præferencer, historik.

Data Dress er koblet trådløst til Googles nye Coded Couture app, som man skal have liggende på sin smartphone.

Denne app overvåger ejerens daglige aktivitet over en hel uge – fysiske udfoldelser, geografiske placering, vejr osv. App’en holder også øje med, hvor du spiser på restauranter, hænger ud med vennerne efter arbejdstid eller, om de møder, du deltager i, er formelle eller afslappende casual.

Alle disse ting tager Google app’en med i betragtning, når man skal vælge, om den nye kjole skal bruges til party, gala eller forretning.

Til sidst udvælger app og Ivyrevel så de Data Dress, der passer bedst til bruger og anledning. De præsenteres på smartphone skærmen – klar til bestilling – sammen med en oversigt over de steder, man har besøgt i den seneste uge, hvad man har foretaget sig osv.

Det lyder meget som et ”Big Brother” scenarie, men behovet synes at være der hos publikum. En analyse viste for nylig, at 30 pct. af tøjkøberne kunne være interesseret i at designe deres eget kluns.

Data Dress er det nyeste tiltag fra Ivyrevels såkaldte Fashion Tech Lab, der bl.a. støttes økonomisk af Hennes &  Mauritz og PayPal betalings tjenesten. Laboratoriet bruger trend analyser til at udvikle algoritmer, der kan ”styre eller forbedre den retning, tøjdesign går mod.”

http://https://www.youtube.com/watch?v=PUlF3rW8flU&feature=youtu.be

 

Hjertet i Googles Coded Couture app er Googles Awareness teknologi, som lader program udviklere lægge slutbruger reaktioner og sammenhænge ind i deres systemer.

Ejendomsmæglere i USA bruger f.eks. Google Awareness og dens indbyggede Snapshot funktion til at foreslå ”åbent hus” arrangementer i byer, hvor solen stråler, og vejret er godt.

Tilsvarende bygger SuperPlayer Music sine foreslåede spillelister efter lytternes humør, om de er på arbejde, kører i bil eller holder fri.

Ivyrevel har ikke offentliggjort noget om prisen på deres Data Dress, og Googles Coded Couture app vil først kunne downloades af alle fra efteråret.

Indtil da vil app’en blive prøvekørt hos et udvalgt antal af internationale ”style influencers”, som Google udtrykker det.

Det er bl.a. en række mode bloggere, der i de kommende måneder vil poste historier om, hvordan deres personlige Data Dresses bliver kreeret….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Flot nyt design i vente fra HTC