B&O går i sportssko

Sådan reklamerer vi nu om dage

Corona krisen har fået mange flere mennesker til at købe online end tidligere. I Danmark har bl.a. Nemlig.com haft en kunde-fremgang på 60 procent i årets første seks måneder, og i USA buldrer Amazon frem.

Folks forstærkede flytning over på internet og de digitale medier kan bestemt også mærkes i reklame-branchen. Her har man faktisk kunnet se en klar trend gå fra traditionelle reklamer i f.eks. aviser, blade, tv og radio – og over på internet og mobiler igennem flere år.

På det amerikanske marked, der er verdens største, overhalede digital annoncering de analoge allerede sidste år. Nu viser nye trend-målinger, at digitale reklamer vil nå 61 procent af det totale marketing budget i år. I 2023 vil 2/3 af alle reklame-pengene gå til den digitale verden.

(Infografik: Statista.com)

Ifølge analysefirmaet Statista kan skiftet fra analog til digital livsstl mærkes i alle dele af samfundet og vores hverdag. Reklame-branchen er bare en af de brancher, hvor man kan se udviklingen hurtigst.

Skiftet sker tydeligst hos de yngre aldersgrupper, der ikke har samme tradition for at læse aviser og magasiner på papir som deres forældre.  Unge ser heller ikke så meget ”flow” tv, men flytter hastigt over på streaming tjenester.

Analytikerne venter, at reklame-forbruget vil falde med 10 milliarder dollars i år på grund af Corona krisen. I 2020 bliver det totalt set investeret 590 milliarder USD i reklamer på det amerikanske marked….

(Indledningsfoto til artiklen: Gerd Altmann / Pixabay)

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

B&O går i sportssko