Stor telefon til lille pris

Spotify hopper ud i e-sport

 

(Foto: Riot Games)

Det er længe siden, at Spotify kun var streaming af musik.

I den genre er Spotify fortsat en sikker nummer ét, som selv Apple ikke har kunnet true med sin konkurrerende Apple Music tjeneste.

I mellemtiden har Spotify med stor succes kastet sig over podcasts, hvor svenskerne bl.a. har USA’s tidligere præsidentfrue Michelle Obama i stald. Spotifys podcast univers hedder ”For the Record.”

Spotify er også begyndt at sætte billeder og video på sine podcasts, der på den måde bliver en rival til det Google-ejede YouTube.

Rejsen ud i multimedia universet fortsatte så i går, hvor Spotify annoncerede, at man nu ville rulle ind i e-sport.

(Illustration: Spotify)

I første omgang sker det med tæt partnerskab med Riot Games om spil-bestselleren ”League of Legends”, som Spotify skal skabe et unikt lyd- og musik-univers til.

Riot samarbejdet giver naturligvis Spotify adgang til de millioner af gamere, der bruger det meste af deres fritid på at spille ”League of Legends”.

Spotifys intro til e-sport verdenen kan dog sagtens være første skridt til en meget større satsning i fremtiden:

E-sport er en af verdens hurtigst voksende underholdnings-genrer, der tiltrækker et stort publikum, som vil se deres favorithold kæmpe mod hinanden i computerspil. Danmark har to af verdens bedste e-sport hold.

Det næste kunne sagtens være, at Spotify går ind som sponsor eller arrangør af e-sport begivenheder.

Det kan også være, at svenskerne vil investere i egne teams, ligesom mange af Europas og Danmarks store fodboldklubber har gjort.

Måske Spotify ligefrem vil videre-udvikle sin øjeblikkelige kamp mod Apples App Store til at udvikle egne spil eller tilbyde sin effektive musik-platform til også at sælge apps.

Mulighederne er mange, og Spotify har aldrig været bange for at tage chancer. I de fleste tilfælde er nye tiltag lykkedes for de kreative svenskere.

Men lad os holde begge ben på jorden i første omgang. Visionerne kan hurtigt få vinger på:

Som led i den nye aftale med Riot Games skal Spotify allerede i år udvikle en løbende podcast serie, der fokuserer på ”League of Legends” og mulighederne i e-sport.

Spotofy vil udvikle spillelister medmusik, der passer specielt godt til “Leagues of Legends” spillet,. (Foto: Spotify)

Spotify skal også bygge en officiel ”League of Legends” online hub. Den skal være fyldt med ny musik, podcasts og spillelister, der er inspireret af spil-communities som This is League of Legends og Official Legends Playlist.

Desuden vil Spotify tilbyde ”Leagues of Legends” fans et kig bag forhænget til udviklingen af World Anthem.

I den forbindelse komponeres en musikalsk hymne, der ventes at blive den helt store heltesang allerede i år.

Hymnen bliver ledsaget af en musik-video og synes under åbnings-ceremonien til det næste verdens-mesterskab i ”League of Legends”.

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Stor telefon til lille pris