Danske EPOS vil erobre verden

Spotify satser på motion

De fleste af os går ikke i fitness studiet på denne årstid, eller vi har ikke turdet at vende tilbage efter den ufrivillige COVID-19 pause. Det betyder dog (forhåbentligt) ikke, at al workout og motion er stoppet helt.

Vi har fortsat brug for frisk ny musik til at holde motivationen oppe. Både derhjemme i stuen, i haven, i sommerhuset, i trænings centret eller dét sted, vi tilbringer sommerferien i år.

Et nyt værktøj fra Spotify skal assistere med at holde gang i motionen. Det hedder ”Soundtrack Your Workout” og er den populære streaming-tjenestes seneste quiz-baserede hjælp til at opbygge spillelister.

Ligesom ved Spotifys tidligere værktøjer skal brugeren svare på nogle få spørgsmål, hvorefter musik-tjenesten kreerer en mix, der passer præcist til ens træning og musiksmag. Som noget nyt kan man også vælge podcasts til spillelisten. Enten et helt mix af tale eller en god blanding af musik og podcasts.

(Foto: Spotify)

‘”Soundtrack Your Workout” vil bl.a. spørge om længden på ens typiske træning, hvilken slags fitness man udøver, intensiteten af ens workout, ens aktuelle trænings-humør, og om man træner sammen med andre osv.

Spotify siger, at ”Soundtrack Your Workout” værktøjet vil give os ”nye, friske og personlige spillelister”, hver eneste gang man tager online quizzen.

Værktøjet skal nok blive populært, når man hører, at Spotify brugere har lavet over en million fitness-orienterede playlists i de seneste par måneder. Nu får de så en hjælper, der gør det endnu nemmere.

Spotifys egne analyser viser, at over halvdelen af dem – 53 procent – der streamede musik til træning, er mellem 18 og 29 år. I Danmark er her de mest populære numre og podcasts til workout i den seneste måned:

Træningshits:

  1. ”Some Say – Felix Jaehn Remix” af Felix Jaehn, Nea.
  2. ”Roses Remix” af Saini JHN and Imanbek.
  3. ”Blinding Lights” af The Weeknd.

Mest populære trænings-podcasts hos mænd:

  1. ”Træningstimen”.
  2. ”Tmsoft’s White Noise Sleep Sounds”.
  3. ”Slut med forbudt”.

De mest populære podcasts hos kvinder:

  1. ”Slut med forbudt”
  2. ”Perfekt uperfekt”
  3. ”Guided Sleep Meditations”

(Foto: Spotify)

Spotify fortæller i øvrigt, at musik-tjenesten i dag udvider til 13 flere lande. Dermed kommer Spotify op på 92 lande, hvor Danmark i sin tid var et af de første.

Alle de nye markeder for Spotify ligger i Østeuropa: Albanien, Bosnien & Herzegovina. Hviderusland, Kazakhstan, Kosovo, Kroation, Moldova, Montenegro, Nord-makedonien, Rusland, Serbien, Slovenien og Ukraine. I alt er det 250 millioner mulige nye kunder for Spotify,

Især det enorme russiske marked er vigtigt at komme ind på for Spotify. Omkring 87 procenty af russerne streamer musik, hvilket gør det til 17. største marked i verden….

(Indledningsfoto til artiklen:  StockSnap / Pixabay)

 

 

 

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Danske EPOS vil erobre verden