Huawei og Oppo er Kinas største mobil mærker

Atmorf bekæmper triste lokaler

Hvis man ikke selv har tid eller mulighed for at tage ud i naturen, kan man vel lade naturen komme ind til sig selv.

Det må være det ædle formål med denne flotte nye skærm i 4K kvalitet, der sælges som det digitale vindue eller lidt mindre mundret ”Atmorph Window.”

Ideen er, at folk skulle opholde sig mere indendørs end nogensinde før – og at de derfor ikke oplever sollys, grønne parker og blåt vand særligt ofte.

Det digitale vindue skal være en slags erstatning for den virkelige natur.

Via en app på mobiltelefonen viser Atmorf videoer med tilhørende original lydkulisse fra nogle af de smukkeste steder på denne jord.

Da skærmen er superflad og tilmed kan forsynes med sprosser, vil den (næsten) virke som et rigtigt vindue på væggen.

Blot med den store forskel, at man normalt ikke har udsigt til alpe scenarier, græssende køer på engen eller hvide strande med blå bølger, når man bor i en etage ejendom midt i en storby.

På nuværende tidspunkt har køberne af det digitale vindue adgang til 80 forskellige landskabs-videoer, som man streamer fra inter i ægte 4K kvalitet og Hi-Fi lyd. Flere scenarier vil blive tilføjet løbende.

Meget praktisk kan man bede Atmorph app’en vise klokken, vejrudsigt, kalender aftaler eller fungere som et vækkeur med fuglefløjt, køernes brølen eller bølgernes brusen. Se – det kan et almindeligt vindue ikke.

Alligevel har jeg mine små tvivl om, hvor stor succes det digitale vindue vil kunne få her i Dannevang. I vores lille land har vi heldigvis ikke langt til hverken parker, natur eller kyster.

Omvendt er Atmorph udviklet i Japan, hvor lejligheder og kontorer er små i storbyerne. Ikke overraskende er efterspørgslen efter det digitale vindue derfor imponerende i hjemlandet.

Det nye Atmorph vindue kan leveres internationalt fra februar til priser fra 599 USD – ca. 4.250 kroner. Man kan vælge mellem rammer – undskyld ”vindues karme” i forskellige farver og træsorter….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Huawei og Oppo er Kinas største mobil mærker