Samsung for stærke BTS fans

Mærker mest værd i verden

Vi danskere har da en række virksomheder, der nyder stor anerkendelse både internationalt og i hjemlandet. Ingen af dem – hverken LEGO, Novo, Mærsk, Danfoss, ECCO, Bestseller eller Tivoli – er dog store nok til at kunne blandt verdens 100 mest værdifulde brands og varemærker.

Det afslører et kig i den nye 2020 udgave af BrandZ rapport, som det store analyse bureau Kantar offentliggjorde for nylig. Kun et enkelt nordisk navn har erobret en plads i det celebre selskab. Det er IKEA i position 72.

Verdens mest værdifulde varemærke er Amazon. Ifølge analytikerne er Amazons navn næsten 416 milliarder US dollars værd. Det er ca.   kroner. På andenpladsen kommer Apple med 352,2 milliarder dollars.

(Infografik: Statista.com)

Kantas målinger er foretaget, før Corona krisen ramte verdens erhvervsliv. Den farlige virus kan meget vel have skabt store ændringer på hitlisten, men har næppe truet Amazons position. Tværtimod har Amazon nydt godt af krisen, fordi mange flere mennesker har købt deres ting online i årets første halve år.

Tech-giganter dominerer oversigten over verdens 10 mest værdifulde brands. Det samme gør USA, der sidder på otte af topplaceringerne. Kun de to kinesiske Tencent og Alibaba kan blande sig i verdens-toppen?.

(Indledningsfoto til artiklen:Tumisu / Pixabay)

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Samsung for stærke BTS fans