Få en elcykel på ét minut

Hvert teleselskab sit eget mobil mærke?

I udlandet er det helt almindeligt, at teleselskaberne har hver deres eget mobilmærke.

Det sælges typisk billigere end de store berømte brands som Apple eller Samsung, og det giver teleselskaberne mulighed for at køre helt egne kampagner, som ingen andre har.

3’s overraskende træk med at indlede salget af de eftertragtede OnePlus mobiler er et smart tiltag i den retning – og det er næsten født til succes. Se bloggen her fra i går.

OnePlus telefonerne har hidtil været svære at få fat i, fordi man enten skulle have fat i en speciel invitation for at købe en – eller man ventede ofte i ugevis på OnePlus hjemmeside.

3 begynder i dag at sælge de eftertragtede OnePlus smartphones.

Fremover bliver det meget nemmere, når danskerne fra i dag kan gå ind i en af 3’s 30 butikker eller besøge teleselskabets hjemmeside, hvor de kan købe en OnePlus 3T smartphone med det samme.

Ingen ved, hvor mange OnePlus telefoner der allerede er i brug i Danmark. I 3’s eget netværk er der registreret 3.000, så et gæt på mellem 10.000 og 15.000 er nok ikke helt forkert.

Mange flere vil blive købt i de kommende uger og måneder – og derfor kan 3’s smarte skaktræk med at sikre sig eksklusivitet på et eftertragtet mobilmærke sikkert også være interessant for andre teleselskaber.

Hvem skal f.eks. sælge Nokias nye smartphones og den nye kulte 3310 mobil på det danske marked. TDC, Telia, Telenor, CBB – eller et af de nye frække og offensive teleselskaber, der hidtil kun har solgt abonnementer, men ikke telefoner?

Nokias nye Android mobiler kunne være oplagte for et teleselskab at sikre sig som eneret i Danmark.

Nokia er nok tidens mest oplagte kandidat til en eksklusiv aftale med et dansk teleselskab – ud over OnePlus, der nu er kommet i stald hos 3.

Andre kandidater kunne være de kinesiske giganter Xiaomi, Vivo, OPPO eller LeEco, der alle er megastore i deres hjemland, men stort set ukendte i Danmark og Europa.

Kinesiske fabrikanter vil helst se store tal med det samme, og det kan teleselskaber langt nemmere end en ny importør, der starter fra scratch på markedet.

Teleselskaberne har jo deres abonnenter, som de kan markedsføre og sælge direkte til uden de store omkostninger til tv-reklamer osv.

OPPO er verdens fjerdestørste smartphone fabrikant og har samme ejere som OnePlus. I øjeblikkket slår OPPO sig op på at være “selfie experts” over alle.

OPPO og Vivo er måske endda stærkere kandidater, end de fleste aner. Begge er nemlig i familie med OnePlus, som de deler ejerskab med.

OPPO og Vivo er i dag verdens henholdsvis fjerde- og femte-største smartphone producenter. De sælger flere mobiler end f.eks. Sony, HTC, Motorola, LG, Acer, Alcatel, Asus eller Lenovo.

Det bliver spændende at se, om 3 danner skole for Danmarks øvrige teleselskaber. Alle de store sælger i dag iPhone, Samsung og Huawei – mange tillige Sony – men hvad med deres eget mærke….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Få en elcykel på ét minut