En have hjemme på væggen

Hvem bliver set mest på YouTube?

Det hjælper selvfølgelig, at der bor mange mennesker i Indien, men de indiske Bollywood danse- og kærligheds-film er populære over store dele af verden.

Derfor er Bollywood musik kanalen T-Series for tiden en klar nummer ét på YouTube. 144 millioner abonnerer på de glade videoer.

Det er 39 millioner flere end på comedy kanalen PewDiePie med svenskeren Felix Kjellberg, der gennem fem år var YouTube brugernes erklærede favorit.

I begyndelsen af 2019  lå T-Series og PewDiePie side om side, men mens den svenske kanal er stået ret stille med hensyn til nye abonnenter, er inderne bare vokset og vokset.

(Infografik: Statista,com)

Kjellberg og andre vestlige YouTubere forsøgte at hindre Bollywoods fremmarch ved at etablere en kopikanal – Bitch Lasagna – der gjorde grin med den indiske musik- og film-stil. Desuden købte PewDiePie og co dyre reklame-pladser ved USA’s største sports-event Super Bowl 2019.

Det hjalp i en kort periode, men kun indtil T-Series slog tilbage. En række kendte indiske influencere og YouTubere reklamerede håndfast for den Bollywood kanalen og vandt i sidste ende kapløbet og den interne online krig.

På den helt nye og dugfriske Top-8 fra YouTube dominerer musik- og entertainment kanaler. YouTubes tredje-mest populære kanal – Cocomelon – tilbyder f.eks. underholdning til børn….

(Indledningsfoto til artiklen: Satya Tiwari / Pixabay)  

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

En have hjemme på væggen