Renault 5 på el kommer i 2024

Gratis forsendelse er vigtigst

(Foto: Mariia Shabaieva / Unsplash+)

Der er ikke mange grønne og bæredygtige intentioner, når folk skal købe ting online.

Tværtimod er gratis forsendelse, hurtig levering og gratis returnering af fejlkøbte varer det vigtigste for dem.

At varerne gerne må være pakket i miljørigtig emballage som f.eks. genbrugs-pap kommer helt nede på ønskelistens syvende-plads.

Den bæredygtige indpakning fremhæver kun 32 procent af online-shopper, mens den gratis transport er nummer ét for 69 procent.

Det viser en ny rundspørge, som analysefirmaet Statista.com har gennemført blandt 1.028 forbrugere i Storbritannien. Deres præferencer er næppe meget forskellige fra de danske.

(Infografik: Statista.com)

Blandt briterne betyder det kun noget hos 38 procent, at deres varer ankommer i affalds-venlig emballage. Seks procent færre vil have, at indpakningen skal være bæredygtig.

Endnu færre – nemlig kun 19 procent – peger på, at selve transporten helst skal være CO₂ neutral.

Samtidig svarer 44 procent, at de i princippet er villige til at betale ekstra, når varerne blev transporteret mere miljørigtigt. Det kom dog an på mer-beløbet.

32 procent svarede, at de ikke ville betale mere for at få en grønnere samvittighed, mens 19 procent godt ville give noget mere for varen.

I øvrigt har Statista også spurgt, hvor stor en del af forbrugernes deres seneste 10 online indkøb blev returneret igen.

41 procent havde sendt to-tre varer tilbage, mens 32 procent havde gjort det en enkelt gang. Hele 10 procent returnerede mellem otte og ti kasser til online sælgeren….

¨

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Renault 5 på el kommer i 2024