Segway laver klassisk scooter

Facebook får længere Reels

(Foto: Meta)

Selvom Facebook stadig går frem i medlemstal til over 2,6 milliarder brugere, er verdens største sociale medie under pres fra mere video-baserede konkurrenter som TikTok, Instagram eller Snapchat.

Facebooks nye modtræk er, at man fremover kan skyde og distribuere længere videoer via den populære Reels funktion.

Videoer kan nu være 90 sekunder lange mod tidligere 60. Dermed kommer Facebook på linie med søster-mediet Instagram, der indførte de 90 sekunder i juli sidste år.

Både Facebook og Instagram hinker dog langt efter TikTok, der tilbyder videoer på op til 10 minutters længde. Det kan være en afgørende faktor, når man vil tiltrække især teenager, der optager i kilometervis selfie-videoer på deres smartphones.

(Foto: Meta)

Reels funktionerne på TikTok og Instagram har mulighed for at synkronisere video-klip til rytmen fra en sang eller medier. Den feature får Facebook nu også i skikkelse af den ”Grooves”.

Facebook vil samtidig gøre det nemmere at producere Reels ud fra sine gamle indlæg i det sociale med.

Omvendt kan man bruge en række nye og trendy skabeloner, hvor man bl.a. kan erstatte dem, der sidder i eksisterende videoklip.

Meta Group, der står bag Facebook, Instagram, Whatsapp og Messenger, fortæller, at Reels er branchens hurtigst voksende format.

Antallet af Reels afspilninger på Facebook og Instagram, er mere end fordoblet i det seneste år. Stigningen kan bl.a. skyldes, at man nu kan benytte Reels på kryds og tværs af de to platforme.

Det er velkendt, at sociale medie tyvstjæler hinandens gode ideer. I Reels tilfælde stammer funktionen oprindeligt fra TikTok….

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Segway laver klassisk scooter