Coca-Cola får egen mobil


(Foto: Stufflistings / Twitter)
Coca-Cola er meget andet end de velkendte dåser eller flasker i forskellig størrelse med den mørkebrune læskedrik i.
Coca-Cola er f.eks.også badehåndklæder, t-shirts, huer eller musemåtter med det berømte logo på, der sælges som merchandise.
Den seneste i branding af Coca-Cola skal være en meget rød smartphone.
I Kinas sociale medier har rygterne svirret i et stykke tid om, at læskedrik-giganten ville kaste sig ud i mobiltelefoni.
Stort set alle cola-drikkere har jo også en smartphone, så hvorfor ikke markere sin kærlighed til mærket med en mobil i Coke-farver?

(Foto: Stufflistings / Twitter)
De første billeder er nu lækket via den indiske influencer Mukul Sharma på Twitter. Ifølge ham skal coca-mobilen dukke op allerede her i første kvartal.
Selvfølgelig bygger Coca-Cola ikke telefonen selv. I stedet er man gået i samarbejde med en mobilfabrik i Kina, hvor man har modificeret en passende model til et Coke outfit.
Leakeren mener, at der er tale om en forklædt Realme 10 fra OnePlus’ lavpris-søster. Første land, der skal modtage Coca-Cola telefonen, bliver tilsyneladende Indien.
Hvis gættet er rigtigt, bliver der tale om en mellemklasse mobil med 6,5 tommers AMOLED skærm i Full HD+ kvalitet og billed-opdatering på 90 Hz.
Hjertet i cola-telefonen vil så være en Helio G99 processor fra taiwanesiske MediaTek. Den har 8 GB RAM, som kan udvides med ekstra 8 GB virtuel hukommelse.

(Foto: Stufflistings / Twitter)
Coke-fans har se frem til et 50 megapixel hovedkamera, et 8 MP objektiv til portræt-fotos samt og en selfie-skyder på 16 MP. Lidt usædvanligt nu om dage har mobilen et 3,5 mm stik til hovedtelefon.
Andre specifikationer vil i givet fald omfatter et batteri på 5.000 mAh, der kan lades hurtigt op med 33 watt.
Desværre får Coca-Cola telefonen kun 4G. Det kunne tyde på, at den primært skal sælges i tredje-lande og ikke i Nordeuropa, hvor alle køber det mere moderne 5G.
Til sidst: Coca-Cola vil ikke være det første store mærke i læskedrikke og fastfood, der lancerer sin egen mobil.
For nogle år siden vakte KFC-kæden af kyllinge-restauranter opsigt med en række tech-tiltag som en egen mobil, en Bluetooth højttaler og sågar et telefon-dødt telt, som man kunne sætte sig ind i, når man ville nyde sin fastfood i ro og mag uden at blive forstyrret af opkald og sms.
Vi får se i de kommende måneder, om Coca-Cola i Danmark tager telefonen hjem som en sommer-gadget, der sælges meget billigt….
Ingen kommentarer endnu