IBM og SAP massefyrer

Coca-Cola får egen mobil

(Foto: Stufflistings / Twitter)

Coca-Cola er meget andet end de velkendte dåser eller flasker i forskellig størrelse med den mørkebrune læskedrik i.

Coca-Cola er  f.eks.også badehåndklæder, t-shirts, huer eller musemåtter med det berømte logo på, der sælges som merchandise.

Den seneste i branding af Coca-Cola skal være en meget rød smartphone.

I Kinas sociale medier har rygterne svirret i et stykke tid om, at læskedrik-giganten ville kaste sig ud i mobiltelefoni.

Stort set alle cola-drikkere har jo også en smartphone, så hvorfor ikke markere sin kærlighed til mærket med en mobil i Coke-farver?

(Foto: Stufflistings / Twitter)

De første billeder er nu lækket via den indiske influencer Mukul Sharma på Twitter. Ifølge ham skal coca-mobilen dukke op allerede her i første kvartal.

Selvfølgelig bygger Coca-Cola ikke telefonen selv. I stedet er man gået i samarbejde med en mobilfabrik i Kina, hvor man har modificeret en passende model til et Coke outfit.

Leakeren mener, at der er tale om en forklædt Realme 10 fra OnePlus’ lavpris-søster. Første land, der skal modtage Coca-Cola telefonen, bliver tilsyneladende Indien.

Hvis gættet er rigtigt, bliver der tale om en mellemklasse mobil med 6,5 tommers AMOLED skærm i Full HD+ kvalitet og billed-opdatering på 90 Hz.

Hjertet i cola-telefonen vil så være en Helio G99 processor fra taiwanesiske MediaTek. Den har 8 GB RAM, som kan udvides med ekstra 8 GB virtuel hukommelse.

(Foto: Stufflistings / Twitter)

Coke-fans har se frem til et 50 megapixel hovedkamera, et 8 MP objektiv til portræt-fotos samt og en selfie-skyder på 16 MP. Lidt usædvanligt nu om dage har mobilen et 3,5 mm stik til hovedtelefon.

Andre specifikationer vil i givet fald omfatter et batteri på 5.000 mAh, der kan lades hurtigt op med 33 watt.

Desværre får Coca-Cola telefonen kun 4G. Det kunne tyde på, at den primært skal sælges i tredje-lande og ikke i Nordeuropa, hvor alle køber det mere moderne 5G.

Til sidst: Coca-Cola vil ikke være det første store mærke i læskedrikke og fastfood, der lancerer sin egen mobil.

For nogle år siden vakte KFC-kæden af kyllinge-restauranter opsigt med en række tech-tiltag som en egen mobil, en Bluetooth højttaler og sågar et telefon-dødt telt, som man kunne sætte sig ind i, når man ville nyde sin fastfood i ro og mag uden at blive forstyrret af opkald og sms.

Vi får se i de kommende måneder, om Coca-Cola i Danmark tager telefonen hjem som en sommer-gadget, der sælges meget billigt….

 

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

IBM og SAP massefyrer