Mini-drone til rigtig god pris

Twitter brugeren er mand

(Foto: Brett Jordan / Pexels)

I disse dage og uger ved ingen, hvad der sker med Twitter.

Efter at Elon Musk overtog verdens syvende-største sociale medie, sker der forandringer hver dag. De fleste til den negative side.

Musk har f.eks. fyret halvdelen af de ansatte og omdannet Twitters hovedsæde til et hotel. Her kan de tiloversblevne folk overnatte, når de fremover skal arbejde mange flere timer om dagen.

Twitter har genåbnet for kontroversielle brugere som Donald Trump og erklæret, at censuren vil blive nærmest udslettet.

Resultatet var, at flere af Twitters største annoncører droppede deres kontrakter. Flere af dem er dog vendt tilbage siden.

Elon Musk har betalt 315 milliarder kroner for at købe Twitter, men hvad han vil med det sociale medie, står ikke helt klart. (Foto: Gizchina / Weibo)

Så kom Elon Musk op at skændes med Apple, som angiveligt skulle true med at udelukke Twitter app’en fra App Store. Også denne nyhed er siden blæst ned.

Senere viser det sig, at Twitter efter Elon Musks ankomst har slettet 80 procent af sine ordrer på nye servere. Dem har sociale medier ellers mange af til at håndtere millioner af indlæg hver dag.

Hvad det kommer til at betyde, kan bedst illustreres af, at chip-giganten Intel må nedgradere sin forventning til omsætning og overskud i 2023. Server-processorer er en af Intels mest profitable indtægts-kilder.

Endelig har Musk planer om, at Twitter fremover skal koste penge at bruge. Dyrest bliver det, hvis man er iPhone bruger.

Twitter er nemlig på vej med et Blue abonnement, der skal give adgang til ekstra funktioner i forhold til gratisterne på det sociale medie:

Flertallet af Twitter brugere er mænd. (Foto: Austin Distel / Unsplash)

Forklaringen er, at Musk på den måde vil få pengene hjem på den 30 procent store formidlings-gebyr, som Apple tager for alle apps.

Ikke desto mindre siger Elon Musk, at han vil sørge for, at Twitter vil have mindst en milliard brugere om tre år og dermed komme op i klasse med Facebook, Instagram, WhatsApp og TikTok.

Inden Musk overtog biksen, havde Twitter 330 millioner månedlige brugere. Så det er noget af et ambitiøst mål, som verdens rigeste mand har sat sig.

Men hvem er egentlig Twitter og hvem er den typiske bruger af det sociale medie.?

Twitter Blue er et nyt betalings-abonnement, som skal lanceres meget snart. (Foto: Gizchina / Weibo)

Det har det amerikanske medie WhizCase sat sig for at opklare.

Desværre er tallene til WhizCase’ undersøgelse indsamlet, før det sociale medie blev solgt for xzxx milliarder kroner til Elon Musk.

Derfor kan nogle af tallene se helt anderledes ud nu, hvor millioner af Twitter brugere er flygtet fra det sociale medie.

Anyway – ifølge WhizCase er den typiske bruger en mand, og hver fjerde voksne amerikaner bruger Twitter. Her er nogle flere fakta i 2022:

  • Elon Musk købte Twitter for 44 milliarder dollars eller ca. 31 mia. kroner.
  • 56,4 procent af Twitter brugerne er mænd – 43,6 procent kvinder.
  • I 2021 havde Twitter en omsætning på lidt over tre milliarder dollars. Det er ca. 21 mia. kroner.
  • Hver dag sendes over 500 millioner tweets.
  • Twitter har 429,79 million registrerede brugere. 330 millioner af dem besøger Twitter mindst én gang om måneden.
  • Den mest populære Twitter profil er @barackobama, der har 133 millioner følgere.
  • Det mest populære brand og varemærke på Twitter er YouTube.
  • Den gennemsnitlige bruger følger fem brands på Twitter.
  • Det mest re-tweetede indlæg nogensinde kom fra tv-værten Ellen DeGeneres. Det var en selfie, der viste hende med flere skuespillere under Oscar uddelingen i 2014. Billedet blev retweetet tre millioner gange.
  • Den mest anvendte emoji på Twitter er det leende ansigt med tårer af glæde.
  • 75 procent af emojis på Twitter viser en positiv følelse.
  • 23 procent af voksne amerikanere bruger Twitter.
  • 69 procent af disse brugere kigger efter daglige nyheder på Twitter.
  • 74 procent bruger Twitter til en kombination af underholdning og nyheds-formidling.
  • 70 procent af alle Twitter brugere er interesserede i fodbold og følger sporten.
  • I gennemsnit bruger en Twitter abonnent sin app seks minutter om dagen.
  • 40 procent af Twitter brugerne siger, at de har købt ting efter at have set en reklame i det sociale medie.
  • 10 procent af Twitter brugerne står bag 92 procent af samtlige sendte tweets i verden.
  • 25 procent af Twitters amerikanske brugere har sendt 97 procent af tweets i USA.
  • 44 procent af alle Twitter brugere har aldrig sendt en eneste tweet.
  • 42 procent af Twitters brugere har studenter-eksamen eller tilsvarende.
  • 65 procent af brugerne identificerer sig som liberale rent politisk.
  • Twitter er i øjeblikket forbudt i Kina, Indien, Nordkorea, Iran og Turkmenistan.
  • Knap 14 millioner Twitter konti er blevet lukket igennem de seneste 10 år.
  • Den største stigning skete i 2018, hvor antallet af lukke konti steg fra 6.700 til 1,5 million.
  • I 2021 har Twitter slettet 24,8 millioner tweets.

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Mini-drone til rigtig god pris