POWER solgte 15 procent mere
Skepsis og bange anelser var der mange af på forhånd. Ville danskerne holde igen med indkøbene på grund af økonomisk krise og øgede udgifter i dagligdagen, så Black Friday kunne ende med at blive en fiasko?
Det ser bestemt ikke ud til at være tilfældet. Detail-handelen generelt taler om et rigtigt godt udsalg, fordi danskerne tilsyneladende har sparet op til netop Black Friday for at kunne købe løs – og billigt.
Den store POWER kæde af elektronik- og hvidevare-varehuse er blandt de første, som kan og vil sætte tal på Black Friday omsætningen.
Efter den første optælling lige efter midnat mellem Black Friday og lørdagen viste tallene et 15 procent bedre salg end i samme periode for et år siden.
”Det er ingen hemmelighed, at alle i branchen – også her i POWER – var både spændte og halv-bekymrede, inden Black Friday blev skudt i gang. Men hold da op, hvor er alle bekymringer gjort til skamme og blæst bort,” konstaterer en glad Jesper Boysen. Han er administrerende direktør i POWER.
Kæden med 23 butikker og en stor webshop har tyvstartet udsalget allerede den 14. november. Desuden har den drypvis sendt daglige tilbud ud i hele den forløbne Black Week.
Denne lange opvarmning har vist, hvad der også blev bekræftet ved kulminationen i går fredag: Danskerne har ændre deres købsvaner i forhold til tidligere år. Sikkert som et resultat af den generelle krisestemning.
I år har især slag-tilbud på varer i den prismæssige mellemklasse været det store hit. Til gengæld er salget af luksus-varer gået tilbage.
Salget af tv-skærme er gået uventet godt, hvilket kan have med at gøre, at rigtigt mange danskere vil følge med i fodbold-landsholdets præstationer i Qatar på store nye skærme.
Andre produkter, som danskerne har købt som varmt brød, er øretelefoner, airfryers og spille-konsoller….
Ingen kommentarer endnu