Private ændringer på Fjæset
Facebook vil gøre sig selv lettere at bruge og navigere i. Derfor vil verdens største sociale medie skære ned på antallet af synlige informationer i hver brugers profil.
Ændringerne skal samtidig gøre det sværere for uvedkommende at udnytte og misbruge data fra bruger-profilerne, hvilket historisk set har været et af Facebooks problemer.
Informationerne, som skal beskæres, drejer sig bl.a. om hver brugers interesser, aktiviteter og personlige historie – hvis man altså har udfyldt skemaerne.
Andre mener, at de nye tiltag ikke har så meget at gøre med, at Facebook vil sikre sine brugere bedre. Forklaringen er snarere, at Facebook vil forsøge at ligne sine konkurrenter mere.
I de seneste par år har Facebook i stigende grad kunnet mærke ånden i nakken fra nye rivaler som TikTok og Snapchat. Desuden lokker Facebooks søster-medie Instagram flere og flere brugere over.
Kort sagt frygter Facebook at være gået helt ud af moden hos især det unge publikum, som i stedet kaster sig over video-baserede sociale medier som TikTok.
Ændringerne skal træde i kraft den 1. december og omfatter mindst fire af de felter, man i dag kan udfylde under personlige oplysninger i Facebook.
Kun brugere, der i forvejen har udfyldt disse felter, vil få en besked fra Facebook om, at der sker ændringer….
Ingen kommentarer endnu