Med en Porsche i øret

Twitter åbner for podcasts

(Foto: Pixabay)

Twitter har altid hinket lidt bagefter, når det gjaldt moderne funktioner og features. Tænk blot på længere tekster og brugen af video, som kom meget senere i Twitter end hos ærkerivalen Facebook.

Forsigtigheden med hensyn til nye tiltag var en af grundene til, at mange-milliardæren Elon Musk mente, at han kunne tilføre Twitter noget nyt ved at købe det 11 år gamle sociale medie.

Overtagelsen blev som bekendt til noget, og nu skal Twitter og Musk fra oktober strides i retssalen om en milliard-erstatning for brudte løfter.

Anyway. Det mislykkede opkøb ser ud til at have opskræmt – nogle siger vækket – Twitters ledelse. Lige pludselig kommer den med forslag til nye features og begynder sågar at rulle nogle af dem ud så hurtigt som muligt.

Twitter skal gerne fremstå som moderne og tidssvarende for annoncører og investorer, som har holdt sig nølende tilbage, mens Elon Musk var ved at købe sit eget sociale medie.

Fredag meldte Twitter således, at man nu vil lancere podcasts som integreret del af platform. Det sker som en del af den opdaterede Spaces sektion, hvor man kan aktivere lydfilerne med en tab.

(Foto: Twitter)

Spaces er den del af Twitter, hvor audio-baserede samtaler foregår mellem brugerne. En oplagt placering, der gerne skal lokke podcastere til Twitter.

Her har man længe kigget med misunderlige øjne på Spotify, Facebook og Apple, hvor kendte podcastere som f.eks. USA’s forhenværende præsident-par Obama eller Englands prins Harry og hustru flokkes – og lokker masser af reklame-glade lyttere til.

Ifølge Twitter lytter 45 procent af USA’s social media brugere til podcasts mindst én gang om måneden.

Twitters metode til at få sin egne abonnenter til at lægge øre til podcasts bliver, at de automatisk præsenteres for og anbefales at lytte til produktioner, som kunne være interessante for dem. Det er både præ-indspillede udsendelser, streaming og live transmissioner.

Indledningsvis er podcasts tilgængeligt for Twitters engelsk-talende brugere. De vil bl.a. kunne lytte til dem via Twitters app til iPhone og Android.

Hvornår podcasts vil blive rullet ud til Twitters øvrige publikum, der benytter det sociale medie på andre sprog end engelsk, er ikke offentliggjort endnu….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Med en Porsche i øret