OnePlus problemer i Tyskland

Disney+ stormer frem

(Foto: Pocketlint / Disney)

Mens Netflix slikker sår efter at have mistet omkring en millionabonnenter oven på Corona, går det anderledes godt hos rivalerne fra Disney.

Disney+ meddeler således, at man har fået 31 procent flere brugere end for et år siden. I konkrete tal betyder det 152,1 millioner på verdensbasis. I forhold til første kvartal af i år er Disney+ gået frem med 14,4 millioner nye abonnenter.

Den flotte vækst giver imidlertid ikke indtægter nok fra streaming-forretningen. Derfor følger Disney+ i hælene på Netflix og indfører reklamer på sit billigste Basic abonnement.

Reklamerne betyder dog ikke en lavere pris. Disney+ holder samme pris som hidtil på Basic, som derfor bliver reelt dyrere. I Danmark koster Basic abonnementet 79 kroner om måneden.

Reklamerne indføres tilsyneladende først på det amerikanske marked. På sin danske hjemmeside nævner Disney+ ikke noget om det, men mon ikke vi også får rullet ændringen ud herhjemme om også.

Netflix er fortsat nummer ét i streaming markedet med 221 millioner abonnenter, men rivalerne nærmer sig bagfra. Ikke mindst Disney+.

Som helhed kom den enorme Disney koncern ud med en omsætning på 21,5 milliarder dollars i april, maj og juni. Det er bedre, end aktie-analytikerne havde ventet.

Fremgangen skyldes ikke alene streaming-forretningen, men i højere grad at Disneys forlystelses-parker har genåbnet efter to år med Corona nedlukninger….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

OnePlus problemer i Tyskland