Disney+ stormer frem
Mens Netflix slikker sår efter at have mistet omkring en millionabonnenter oven på Corona, går det anderledes godt hos rivalerne fra Disney.
Disney+ meddeler således, at man har fået 31 procent flere brugere end for et år siden. I konkrete tal betyder det 152,1 millioner på verdensbasis. I forhold til første kvartal af i år er Disney+ gået frem med 14,4 millioner nye abonnenter.
Den flotte vækst giver imidlertid ikke indtægter nok fra streaming-forretningen. Derfor følger Disney+ i hælene på Netflix og indfører reklamer på sit billigste Basic abonnement.
Reklamerne betyder dog ikke en lavere pris. Disney+ holder samme pris som hidtil på Basic, som derfor bliver reelt dyrere. I Danmark koster Basic abonnementet 79 kroner om måneden.
Reklamerne indføres tilsyneladende først på det amerikanske marked. På sin danske hjemmeside nævner Disney+ ikke noget om det, men mon ikke vi også får rullet ændringen ud herhjemme om også.
Netflix er fortsat nummer ét i streaming markedet med 221 millioner abonnenter, men rivalerne nærmer sig bagfra. Ikke mindst Disney+.
Som helhed kom den enorme Disney koncern ud med en omsætning på 21,5 milliarder dollars i april, maj og juni. Det er bedre, end aktie-analytikerne havde ventet.
Fremgangen skyldes ikke alene streaming-forretningen, men i højere grad at Disneys forlystelses-parker har genåbnet efter to år med Corona nedlukninger….
Ingen kommentarer endnu