Fin spille-automat til hjemmet

4.000 nye kunder hos Telenor

(Foto: Telenor)

Danmarks næststørste teleselskab – Telenor – er nu oppe på 1.655.000 mobilkunder og 118.000 med hurtige internet-forbindelser. Det er 2.000 flere i hver af divisionerne, når man sammenligner med første kvartal af 2022.

I april, maj og juni havde Telenor Danmark en service-omsætning på 670 millioner kroner, hvilket er fem procent højere end i samme kvartal 2021. Indtjeningen før skat og afskrivninger (EBITDA) nåede 256 mio. kroner.

Kvartalets overskud er to procent lavere end sidste år. Det skyldes først og fremmest stigende udgifter til el og generelle prisstigninger:

Hvis man tog elpriserne ud af regnskabet, ville andet kvartal se overordentligt positivt ud, oplyser Telenor.

Fremgangen i omsætning og kunder tilskriver Telenor dels en stadig stærkere erhvervs-forretning, hvor både nye offentlige kunder og flere større virksomheder er kommet i hus i første halvår.

I den forbindelse har Telenor for nylig indgået et partnerskab med it-specialisterne fra Dubex og deres Cyber Defence Center.

Dels har danskerne reageret positivt på Telenors positionering som det trygge teleselskab med serviceres som NetSikker og ID Vagt.

Desuden satser Telenor på høj kundeservice, hvilket man også mærker hos lavpris-datterselskabet CBB. Det er for fjerde gang på fem år kåret med en Loyalty Award for at have den danske mobilbranches mest tilfredse kunder….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Fin spille-automat til hjemmet