Svensk livsstil i ørerne

Vi flygter fra Netflix

(Foto: Tumisu / Pixabay)

I foråret måtte Netflix meddele, at man for første gang tabte abonnenter efter 10 år med uafbrudt vokseværk.

Faldet på globalt plan var beskedent – 200.000 – mens det herhjemme i Danmark nærmest ligner et dyk i interessen for Netflix.

Ifølge fagmediet ”Mediawatch” har 12 procent af de voksne danskere nemlig opsagt deres Netflix abonnement i de seneste tre måneder. Det svarer til hver ottende Netflix-seer.

Det er i samme periode, hvor Netflix hævede sine danske priser med op til 20 kroner om måneden.

Især ældre danskere over 60 år har sagt farvel til Netflix. Hver fjerde – eller 24 procent – af dem afhopperne er i den aldersgruppe.

En femtedel af opsigelserne er kommet fra de unge mellem 18 og 29 år og næsten lige så mange – 21 procent – fra de 30- to 39-årige.

Tallene stammer fra analysebureauet YouGov, der holder løbende øje med udviklingen på det danske marked for streaming-tjenester.

Mediawatch fortæller også, at mange af de frafaldne Netflix abonnenter overvejer at hoppe over til konkurrerende streaming tjenester.

40 procent kigger på TV2, mens en fjerdedel tænker i retning af Disney+ eller HBO Max.

Netflix’ første reaktion på faldet i første kvartal var at bryde et gammelt løfte om, at tjenesten aldrig ville putte reklamer ind mellem sine film og tv-serier.

Lige nu pusler Netflix med planer om at tilbyde et nyt og billigere abonnement med reklamer i. Formentlig lidt i stil med, som vi kender det fra Spotify. Her kan man lytte gratis til musik mod til gengæld at høre reklamer mellem numrene….

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Svensk livsstil i ørerne