Denon går i ørerne

Tesla klarer sig uden reklamer

(Foto: SCREEN / Pexels)

Selvom Tesla vel nok er klodens mest omtalte bilfabrikant og samtidig har opnået en stats som en af verdens mest værdifulde virksomheder, klarer elbil-specialisten sig næsten helt uden reklamer.

I modsætning til alle sine konkurrenter fra den konventionelle bil-industri med benzin-motorer brugte Tesla ikke en krone på traditionel reklame sidste år.

Alligevel lykkedes det Tesla at sælge næsten en million biler trods globale levererings-problemer af reservedele og den dæmpede økonomi som følge af Corona pandemien.

Ret utroligt at tænke sig, at Elon Musk og co har opnået den position ved udelukkende at bruge mund-til-mund markedsføring, bossens egen Twitter konto, PR og sociale medier i det hele taget.

At Tesla kan spare så meget på reklame betyder til gengæld, at elbil-fabrikanten kan bruge mange flere penge på forskning og udvikling.

En ny analyse fra Visual Capitalists afslører, at Tesla bruger mere på forskning pr. solgt bil end de langt større konkurrenter Toyota og Ford tilsammen….

(Infografik: Statista.com?

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Denon går i ørerne