Den smarte skærm er diskret

Så (u)vilde er folk med iPhone 13

(Foto: Apple)

Da Apple præsenterede sine nye iPhone 13 telefoner for en måned siden, var der nok en del mennesker, som blev skuffet.

Den 13, generation af iPhones kom med nye features som makro-næroptagelser på kameraet og en opdateret og hurtigere processor.

Desuden er iPhone 13 den første Apple telefon med en skærm, der er hurtigere end 60 Hz. De nye modeler har et Promotion display med 120 Hz opdatering – en fordel til video og computerspil

Udefra ligner iPhone 13 imidlertid forgængeren til forveksling. Spørgsmålet er, om de ting er nok til, at man vil købe en ny telefon. Eller mener, at sidste års model nok kan klare 12 måneder ekstra.

Sådan er amerikanernes opfattelse af de nye iPhone 13 telefoner. (Infografik: SellCell)

Den overvejelse vil især mennesker, der kommer fra iPhone 12, have haft. Forskellene fra 12 til 13 er nemlig ret marginale.

I Danmark holder skuffelsen næppe særligt mange fra at købe iPhone 13, der straks er blevet en bestseller på vores Apple-elskende breddegrader.

I USA, der er et lige så stort iPhone-land som Danmark, kunne det imidlertid se anderledes ud: Ifølge en ny analyse fra SellCell finder kun 6,3 procent af amerikanerne den nye iPhone 13 for ”meget spændende.”

Til gengæld svarer næsten halvdelen – 46,9 procent – at telefonen slet ikke interessant. Kombinerer man med svarene ”ikke særlig spændende”,  er over 60 procent skeptiske eller negative over for iPhone 13.

(Infografik: SellCell)

SellCell, der er en online portal til at sælge brugte mobiler på, har interviewet 5.000 nuværende iPhone brugere i USA. De er blevet bedt om fortælle, hvordan de følte for de nye iPhone 13 modeller fra Apple.

Analysen afslører også, at kun hver fjerde – 23,3 procent – har planer om at opgradere til iPhone 13. I en tilsvarende rundspørge, der blev foretaget nogle uger inden lanceringen af telefonen, ville 43,7 procent opgradere til den ny.

Skuffelsen over manglende nye features i iPhone 13 kan med andre ord have kostet Apple 20 procent kunder til en opgradering.

I sidste ende behøver tallene fra SellCell nok ikke at tænde blinkende alarm-lamper hos Apple. Der vil være millioner af købere, der kommer fra ældre iPhones.

Desuden vil Apple få mange nye kunder, der flytter over fra Android. Det har man allerede kunnet se i de seneste år, hvor iPhone 12 er blevet den mest solgte 5G telefon i verden.

(Infografik: SellCell)

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Den smarte skærm er diskret