Lenovo først med Windows 11

Hvor bliver du inspireret?

(Foto: Justyna Faliszek / Pixabay)

Når det gælder om at finde ting, vi gerne vil bruge penge på næste gang, er der intet, som kan slå et besøg i Googles online søgemaskine.

Den trend er blevet forstærket yderligere her under Corona, hvor vi har måttet sidde hjemme og arbejde, gå i skole og hygge os i fritiden.

Traditionelle inspirations-kanaler som at tale med venner, kolleger, familie og gode bekendte er trådt lidt i baggrunden, når vi ikke måtte møde de sådan ansigt til ansigt på en god gammeldags shoppingtur i butikkerne.

Den personlige rådgivning ligger dog fortsat på andenpladsen, men trænges fra alle sider af digitale metoder som søgemaskiner, sociale medier, video apps, butikkernes hjemmesider og kunde-anmeldelser på internet.

(Infografik: Statista.com)

Ifølge analyse firmaet Statista siger 43 procent af de voksne online amerikanere, at de sædvanligvis finder ud af nye og interessante produkter ved hjælp af en søgemaskine.

I Danmark vil procenten næppe være mindre – måske endda højere. Tænk på, at vi ikke længere søger på nettet, men googler.

37 procent svarer, at de lader sig inspirere til at købe nyt ved at gå på sociale medier. Her er Instagram den klare nummer ét, mens Facebook fortsat står stærkt i Danmark. Også TikTok vinder frem som kommerciel platform hos især de unge generationer.

Websider med kunde-anmeldelser har faldende betydning, vurderer Statista. Det skyldes primært, at mange af dem er blevet afsløret med falske og betalte vurderinger, man ikke kan stole på….

 

 

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Lenovo først med Windows 11