Når tv bliver til kunst

Bedre lyd til forretningsfolk

(Foto: JBL)

Når man fremstiller mange forskellige hoved- og øretelefoner, kan det være meget praktisk at rette nogle af modellerne til bestemte målgrupper i befolkningen.

Trådløse øretelefoner i glade farver er f.eks. specielt populære hos teenage piger, mends dem med en ekstra vinge på henvender sig til sportsfolk og motionister. De falder ikke så let af under fysiske aktiviteter.

JBL sigter nu mod forretningsfolk med sin nye Tour familie af trådløse hoved- og øretelefoner. Den består i første omgang af Tour ONE ”over-ear” hovedtelefonerne og af Tour Pro+ ”in-ear” øretelefonerne.

Begge er kendetegnet ved at rumme den nyeste teknologi til lydgengivelse og støjreduktion. Desuden er de designet meget slanke og tidsløse. Diskretion er ofte et vigtigt argument, når business mennesker m/k vil gå med gadges på og i hovedet.

(Foto: JBL)

Be. gge Tour nyheder kommer med Pro Sound lyd, Adaptive Ambient Aware og TalkThru teknologi. De kan desuden betjenes ved hjælp af brugernes stemmer via Google Assistent og Amazon Alexa.

Den aktive støjreduktion i JBL Tour ONE hovedtelefonerne overvåger løbende lyden i omgivelserne og tilpasser derefter det optimale niveau af lyd og filtrering.

En SilentNow funktion giver brugerne mulighed for blot at trykke på en knap at aktivere støjreduktion med fuldstændig isolering af larm udefra.

Ud over JBL Pro Sound indeholder hovedtelefoner Harmans nye Smart Audio Mode. Den giver adgang for at optimere Bluetooth-forbindelsen til “normal lytning”, øge kvaliteten i “musik tilstand” eller se film i “video tilstand”.

Der er fire mikrofoner indbygget, så Tour ONE fungerer fint til håndfri telefoni. SilentNow og My Alarm funktioner er rigtigt gode, når man f.eks. er på rejse.

(Foto: JBL)

Batterierne i de nydt. Hare JBL hovedtelefoner kan levere 50 timers spilletid med kun Bluetooth tændt. Bruger man også den aktive støjreduktion, halveres den til 25 timer. 10 minutters opladning giver to timers spilletid.

Foretrækker man små ”ear buds”, der sidder i øret i stedet for på, har JBL de nye Tour Pro+ parat til forretningsfolk og mennesker, som gerne vil se sådan ud.

Også her er der en aktiv støjreduktion, ligesom en Fast Pair feature parrer øretelefonerne automatisk til en Android telefon, så snart bære-etuiet åbnes.

Øretelefonerne rummer tre mikrofoner og kan spille i 30 timer, hvis man husker at lægge Tour Pro+ til trådløs opladning, når de ikke er i brug. Spilletide begrænses til seks timer med den aktive støjreduktion tændt

JBL’s Tour modeller fås kun i sort og vil komme til salg hos danske forhandlere og på JBL’s hjemmeside fra maj 2021.Tour ONE hovedtelefonerne skal koste 1.850 kroner, mens man skal betale 1.250 kroner for  Tour PRO+ øretelefonerne….

(Foto: JBL

(Foto: JBL)

(Foto: JBL)

 

www.jbl.com/da-dk

https://news.jbl.com/da-DK/195533-jbl-lancerer-tour-series-hovedtelefoner-designet-til-forretningsfolk

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Når tv bliver til kunst