Så meget tid bruger vi i sociale medier

Æblet får en frisk lyd

(Foto: Undercover)

Apple har ikke haft voldsom succes med sin første trådløse HomePod højttaler. Sikkert fordi den er for dyr og også lidt kedelig og anonym i designet.

I midten af oktober præsenterede Apple så sin HomePod mini. En kuglerund nyhed, der faktisk er rigtig nuttet at se på.

Mini højttaleren til 99 USD kan købes via Apples hjemmeside, men forhandles ellers ikke bredt i danske butikker.

Måske Apple skulle have gjort som japanske Undercover, hvis de ville have haft deres højttalere lige så udbredte, som iPhones er i danske lommer.

(Foto: Undercover)

Undercover producerer normalt tøj og beklædning, men denne gang er det 30 år gamle varemærke hoppet ud i elektronikken.

Sammen med det ligeledes japanske legetøjs-firma Medicom Toy har Undercover opdyrket en trådløs højttaler, der virkeligt ligner et æble. Den er næsten lige til at bide i.

Gilapple hedder nyheden, som henter inspiration fra en animation, som Undercover har brugt i sine reklamer siden 2009. Her optræder æble designet både I lamper, ure og som afløser for krokodille logoet på beklædnings-genstande.

Det er ikke, fordi Undercover fortæller særlig meget om de tekniske specifikationer på sin æble-højttaler.

(Foto: Undercover)

Ud fra mit ikke alt for flydende japanske kan jeg på Undercovers hjemmeside se, at Gilapple er et 2.2 højttaler system med separat bas- og diskant-enhed.

Højttaleren er 140 mm høj og kan forbindes til en lydkilde via enten trådløst Bluetooth eller et kabel med jack-stik.

Undercover x Medicom Toy Gilapple Speaker koster 68.000 yen, hvilket svarer til ca. 4.100  kroner. Det er jo næsten Apple priser.

Hvorfor mon jeg lige nu begynder at nynne Dolly Partons ”Apple Jack”….

(Foto: Undercover)

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Så meget tid bruger vi i sociale medier