Vov siger den lille robot

Apple større end Schweiz

(Foto: Apple)

Seks år efter sin lancering har Apple Watch opnået den position, som Apple havde håbet på. Det vil sige, at Watch dominerer hele ur-industrien. Både den nye med smarte digitale varianter og den klassiske med ure fra Schweiz.

Apple sælger 56 procent af alle smartwatches i verden. Det vil sige, at Samsung, Huawei, Fossil, Garmin, Fitbit og alle de andre må deles om smulerne.

Fra 2019 overtog Apple Watch også førerpositionen i hele den globale urbranche. Faktisk solgte Apple sidste år flere Watches end hele den schweiziske ur-industri. Det vil sige flere end Omega, TAG Heuer, Swatch, Tissot, Breitling og Rolex tilsammen.

Mens schweizernes ursalg faldt med 3,2 millioner styk fra 2018 til 2019, gik Apple frem med 8,2 millioner i samme periode. Det viser nye tal fra Strategy Analytics.

Afstanden kan sagtens blive større her i 2020. Apple har nemlig med en lille genistreg tryllet en ny skrabet Watch model frem, som kan blive en slem bet for især de asiatiske fabrikanter af Android baserede ure. Det nye Watch SE er nemlig 1.000 kroner billigere end det normale Apple ur.

Det tog nogle år, inden Apple Watch fik sit globale gennembrud. I dag købes det typisk af unge mennesker, der bruger uret som en del af deres digitale livsstil. Ældre holder sig oftere til klassiske ure fra Schweiz….

(Infografik: Statista.com)

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Vov siger den lille robot