Kunderne skal knyttes tættere på
Matas har det. Flyselskaber og hoteller har dem. Coop. Lidl og mange andre lige så. Derfor kommer det ikke som den store overraskelse, at Elgiganten nu også åbner en medlemsklub, der skal gøre tilbud og kommunikation mere personlig og relevant for den enkelte kunde.
Elgiganten får hvert år over 12 millioner besøgende i sine ”fysiske” varehuse, samtidig med at 40 millioner kigger ind via internet.
Med en så enorm kunde-masse er det vigtigere end nogensinde før at ramme rigtigt med sine tilbud og være der så tidligt som muligt i kundernes købs-overvejelser.
Kundeklubben skal med skræddersyede tilbud, VIP adgang til arrangementer og hurtig information være et vigtigt led i Elgigantens kontakt med sine kunder.
”Hvis vi ved mere om vores mange under, kan vi tilbyde dem bedre oplevelser. Vi vil opbygge en højere loyalitet ved at tilbyde faste rabatter, VIP shopping og eksklusive klub-tilbud,” forklarer adm. direktør Peder Stedal fra Elgiganten.
Han tilføjer, at klubbens medlemmer også vil få adgang til særligt attraktive aftaler med f.eks. streaming-tjeneste og andre eksterne samarbejds-partnere.
Elgiganten har i dag 38 varehuse og 2.300 medarbejdere i Danmark. Dertil kommer en af landets største internet-butikker. I det seneste regnskabsår omsatter Elgiganten A/S for 6,2 milliarder kroner.
Elgigantne indgår i Elkjøb Nordic koncernen, der ejes af den store britiske butikslæde Dixons Carphone….
Ingen kommentarer endnu