Hvem betaler for vores digitale fremtid?

Beoplay P2 højttaler specielt til LINE

Bang & Olufsen bliver en mere og mere global virksomhed, der også er begyndt at se muligheder i at henvende sig til specielle målgrupper. Ikke kun de traditionelle design-bevidste med en velspækket tegnebog, som har været B&O’s typiske købere, men også de yngre årgange som lever i deres mobiltelefon og sociale medier.

Denne globalisering betyder bl.a, at vi ikke får alle nye B&O produkter at se i danske butikker. Nogle er forbeholdt andre dele af verden, hvor de lægger sig op ad den lokale kultur og tradition.

Denne brune version af den succesrige Beoplay P2 højttaler er et godt eksempel. Den vil nemlig udelukkende kunne købes i USA og især ude i Asien i lande som Japan, Korea, Taiwan, Hong Kong og Kina.

Dansk-japansk samarbejde i brunt.

Forklaringen er, at B&O lancerer den brune – nogle vil kalde den bronze farvede – Beoplay P2 højttaler i samarbejde med det sociale medie LINE. Det er Asiens svar på Messenger og WhatsApp og har 600 millioner registrerede brugere.

LINE gør utrolig meget i emojis, ani-mojis, stickers og andre sjove effekter til brugernes meddelelser og kommunikations-strenge. Der er gratis video-chat, telefon opkald, tætte forbindelser til reklame-partnere og en hel verden af merchandise.

LINE har således både fysiske butikker og en stor online shop, der handler med alle mulige ting relateret til LINE Friends figurer. Den mest populære af den er den lille brune bjørn, der lægger farve til den nye Bang & Olufsen højttaler.

LINE satser meget på sjove stickers, emojis og animojis i sit sociale medie.

Den elegante Beoplay P2 er trådløs med Bluetooth og kan betjenes med små lette bank (”taps”) og rysten af højttaleren fremfor traditionelle knapper. Den kan købes i danske butikker, men kun i farverne sort, sand og blå. Ikke i den nye og limiterede brune kulør.

LINE vil sælge den trådløse Beoplay P2 som bjørnens favorit til at høre musik på. Et lille emblem med Brown Bears ansigt på højttalerens bærerem afslører slægtskabet.

LINE er i øvrigt Japans største sociale medie. Med 71 millioner brugere – svarende til 40 pct. af alle japanere fra 0 til 110 år – er LINE større end selveste Facebook i Solens Land.

Selvom mange mennesker vil synes, at Facebook er kommerciel – er det for intet at regne sammenlignet med LINE. 10 milliarder kroner lød omsætningen på sidste år, som især hentes på  samarbejder med annoncører og salg af produkter.

Salget af Beoplay P2 Brown Limited Edition begynder i de nævnte lande fra den 4. oktober. Ud over LINE’s egne butikker og online shop vil den nye bjørne-venlige danske højttaler kunne købes hos bl.a. Amazon.

Prisen er ikke offentliggjort endnu, men Beoplay P2 i de andre kulører koster 169 USD i USA og 1.299 kroner i danske butikker….

Meget mere diskret kan man næppe placere beviset på et slægtskab mellem den populære bjørne figur fra det sociale medie LINE i Japan og danske Bang & Olufsen.

LINE vil give den hele armen med B&O nostalgi i sine butikker i Asien.

 

 

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Hvem betaler for vores digitale fremtid?