Lad Kevin passe på jeres hjem

TDC opretter Digital division med 500 udviklere

Kundernes krav til at betjene sig digitalt fortsætter med at stige. Markedet for tv- og underholdningstjenester er under stor forandring, og på erhvervsmarkedet bevæger virksomhederne sig over mod mere fleksible og skalerbare cloud-løsninger.

Udviklingen i forbrugernes digitale vaner og den hastighed, den sker med, stiller store krav til fornyelse. Det er baggrunden for etableringen af en ny forretningsenhed Digital i TDC Group.

Fra 1. februar samler Danmarks største televirksomhed over 500 udviklede i Digital. Samtidig afsætter TDC over 700 millioner kroner årligt til udvikling af den digitale kunde-oplevelse og fremtidens produkter til tv og cloud.

TDC samler over 500 it-udviklere i sin nye Digital Division, hvor de skal arbejde side om side med bl.a. kundeservice folk og specialister i bruger-design.

Tværfagligt samarbejde efter agile principper er ikke nyt for TDC Group. Koncernen har allerede gjort gode erfaringer med at sætte små teams sammen bestående af it-udviklere, kundeservice medarbejdere, bruger-design eksperter og teknikere, der arbejder fælles med et klart mandat og med udgangspunkt i kunderejsen.

Indtil TDC har fundet en chef for den nye Digital division, påtager TDC’s koncern direktør for Online Brands, Michael Moyell Juul, sig ansvaret.

TDC Group har kunde-relationer til to af tre danske virksomheder og tre af fire danske husholdninger. TDC har desuden Danmarks største underholdnings-budget på to milliarder kroner og over to millioner brugere af sine digitale entertainment tjenester….

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Lad Kevin passe på jeres hjem