Digital Killed the TV Star
Jeg ved ikke, hvor mange af mine læsere, der kan huske Buggles 1979’er ørehænger hit ”Video Killed the Radio Star”. Men jeg kom til at tænke på det, da jeg søgte efter en overskrift til denne artikel.
Den fortæller nemlig om, at digital annoncering her i 2017 for første gang i verdenshistorien har overhalet omsætningen i tv-reklamer.
I løbet af i år er der indtil videre brugt 207 milliarder USD (ca. kroner) på annoncer på internet, mobiltelefoner osv.
Budgetterne til tv-reklamer stod til gengæld i stampe og ender med et niveau på 178 milliarder US dollars på verdensplan.
Hvad der måske er mere interessant, er at følge udviklingen som vist i infografikken. Digital annoncering vokser med raketfart, mens kurven for tv-reklamer er fladet ud. Om fire år vil der blive brugt næsten dobbelt så mange penge på digital markedsføring som på tv-spots.
Tallene og prognoserne stammer fra analysefirmaet Magna Global….
Ingen kommentarer endnu