Penne til den store Beatles fan

Digital Killed the TV Star

Jeg ved ikke, hvor mange af mine læsere, der kan huske Buggles 1979’er ørehænger hit ”Video Killed the Radio Star”. Men jeg kom til at tænke på det, da jeg søgte efter en overskrift til denne artikel.

Den fortæller nemlig om, at digital annoncering her i 2017 for første gang i verdenshistorien har overhalet omsætningen i tv-reklamer.

I løbet af i år er der indtil videre brugt 207 milliarder USD (ca.   kroner) på annoncer på internet, mobiltelefoner osv.

2017_Sta_Vol2

Budgetterne til tv-reklamer stod til gengæld i stampe og ender med et niveau på 178 milliarder US dollars på verdensplan.

Hvad der måske er mere interessant, er at følge udviklingen som vist i infografikken. Digital annoncering vokser med raketfart, mens kurven for tv-reklamer er fladet ud. Om fire år vil der blive brugt næsten dobbelt så mange penge på digital markedsføring som på tv-spots.

Tallene og prognoserne stammer fra analysefirmaet Magna Global….

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Penne til den store Beatles fan