Hver fjerde hører Podcasts
Podcasts, der af nogle kalder radio-udsendelser i nye klæder, er fortsat populære. Ikke kun hos snakkesalige bloggere, der er trætte i fingrene af at skrive på tastatur. Men i stigende grad også hos kommercielle virksomheder, der lægger reklamer ind i podcasts.
Dér, hvor man kan se en markant udvikling i podcasts, er på den måde, vi lytter til dem. For et par år siden foregik det mest på pc eller laptop. I dag lytter man på smartphones med øretelefoner til.
74 pct. af verdens podcast lyttere tager mobilen og kun 59 pct. deres pc. I 2015 var det helt omvendt, viser en ny analyse fra Global Web Index.
Analytikerne giver i høj grad Apple ”skylden” for denne udvikling. Apples Podcast app er nemlig langt bedre end dem, man kan få til Android telefoner og tablets. App’en har samtidig været med til at skabe en hel underskov af app-producenter, der optager deres egne shows, foredrag og fortællinger.
Ifølge Global Web Index lytter 1 af 4 internet-brugere til podcasts – tendens stigende…
Ingen kommentarer endnu