HomePod er Apples kloge højttaler

Go og No Go på Facebook

Nutildags kan virksomheder og varemærker ikke tillade sig at ignorere de sociale medier.

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube og Snapchat har så godt fat i alverdens forbrugere, at det vil være selvmord for de fleste brands at holde sig borte fra pc-skærme, smartphones, tablets og laptops.

Sociale medier giver markedsførere en mere direkte vej at kommunikere med sine kunder og forbrugere på – og dermed nye udfordringer og værktøjer.

I stedet for at planlægge reklame kampagner måneder før kan virksomheder nu reagere hurtigt på ændrede markedsforhold og nye trends – helt ned i ”real time” faktisk. På den måde får brands en berøring med verden omkring sig, som de aldrig har haft før.

Tonen i sociale edier er typisk mindre formel end i de traditionellle kommunikations-kanaler. Derfor prøver mange virksomheder at fremstille sig selv mere humoristiske og snarrådige, end de måske er i virkeligheden.

Alle ting kan dog overdrives. Lige så hurtigt som en succes kan skabes i sociale medier – lige så hurtigt kan stemningen vende sig til det modsatte.

Det ses tydeligt i denne undersøgelse, som det amerikanske social media bureau Sprout har lavet:

At gøre grin med konkurrenter er f.eks. noget af det dummeste, en virksomhed kan gøre på Facebook og co. Endnu værre er det at diskutere politik, snakke slang eller gøre grin med forbrugerne. Det er absolut N Go i sociale medier.

Til gengæld fungerer det rigtig godt at bruge videoer eller at svare hurtigt og troværdigt på spørgsmål fra forbrugerne….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

HomePod er Apples kloge højttaler